Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

"Еврохолд България" увеличава оперативната печалба, но е на нетна загуба към юни

Дружеството още не е възстановило продажбите на автомобили до предпандемичните нива

"Еврохолд България" увеличава оперативната печалба, но е на нетна загуба към юни

Снимка: Еврохолд България

И застрахователната, и автомобилната, и лизинговата дейност на „Еврохолд България“ се ускоряват през второто тримесечие на годината, с което успява да увеличи оперативната си печалба. Нетният резултат на компанията обаче остава загуба, която намалява незначително на годишна база.

Това се вижда от консолидирания отчет за второто тримесечие на дружеството, публикуван в сайта x3news.com.

Приходите от сегмент застраховане на дружеството към края на юни нарастват до 812,798 млн. лева от 374,648 млн. лева към края на март и 683,856 млн. лева към края на юни 2020 г. Ръстът за тримесечието достига 116,94%, а на годишна база – 18,85%.

Приходите от сегмента автомобилна дейност достигат 91,597 млн. лева към края на полугодието спрямо 36,946 млн. лева към края на първото тримесечие и 70,489 млн. лева към края на първата половина на 2020 г. Ръстът за тримесечието е 2,5 пъти, а на годишна база – 27%.

Приходите на „Еврохолд България“ от лизингова дейност към края на юни достигат 12,167 млн. лева при 5,999 млн. лева към края на март и 9,908 към края на юни 2020 г.

Еврохолд България АД
Приходите от финансово-инвестиционна дейност възлизат на 5,915 млн. лева към края на юни спрямо 2,392 млн. лева към края на март и 4,018 млн. лева към края на юни 2020 г.

Общите приходи на дружеството достигат 923,403 млн. лева към края на второто тримесечие спрямо 420,602 към края на първото и 769,302 млн. лева към края на второто тримесечие на 2020 г.

Компанията увеличава и разходите си до общо почти 865,1 млн. лева от 718,5 млн. лева година по-рано.

Оперативната печалба нараства до 58,3 млн. лева от 50,8 млн. лева година по-рано, а нетната загуба възлиза на 3,442 млн. лева спрямо печалба от 1,2 млн. лева към края на първото тримесечие и загуба от 3,463 млн. лева през юни 2020 г. Загубите се обясняват с въздействието на коронакризата върху лизинговото направление и рент-а-кар бизнеса, застрахователния бизнес на дружеството в Украйна, който предлага застраховки, свързани с туризъм, както и автомобилното направление, което още не е възстановило продажбите си до нивото преди пандемията.

Активите на предприятието нарастват до 1,733 млрд. лева към края на юни спрямо 1,627 млрд. лева година по-рано.

През третото тримесечие за първи път ще бъдат консолидирани резултатите на предприятията от групата на „ЧЕЗ“.

В последната година акциите на „Еврохолд България“ поскъпват с 62,76%, като пазарната капитализация достига 614,78 млн. лева.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Търговията с акциите на 3 дружества формира почти 82% от оборота на БФБ