Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

„Еврохолд България“ завършва деветмесечието на загуба заради еднократен ефект

Приходите от дейността се увеличават с 3% до 1,2 млрд. лв.

„Еврохолд България“ завършва деветмесечието на загуба заради еднократен ефект

Снимка: Pixabay

„Еврохолд България“ приключва деветмесечието на загуба в размер на 13,5 млн. лв. спрямо загубата от 424 хил. лв. година по-рано след еднократен ефект от увеличението на техническите резерви на дъщерното застрахователно дружество в Румъния. Върху резултата влияе и реализираната от компанията майка загуба на неконсолидирана основа, показва консолидираният отчет на дружеството, разпространен чрез БФБ – София.

Приходите от дейността се увеличават с 3% до 1,2 млрд. лв. спрямо първото деветмесечие на 2019 г. Постигнатият резултат се дължи на ефектите от разширяването на дейността на застрахователния подхолдинг на групата в Югоизточна Европа (ЮИЕ), увеличените приходи от инвестиционно посредничество и на предприетите от мениджмънта действия по оптимизиране на бизнеса и повишаване на ефективността.

Компанията реализира оперативна печалба (EBITDA) от 18,1 млн. лв., което е приблизително 29% по-малко спрямо същия период на предходната година. Крайният нетен финансов резултат е отрицателен - в размер на -12,8 млн. лв., което се дължи на еднократен ефект от увеличението на техническите резерви на дъщерното застрахователно дружество в Румъния в резултат на въвеждането на нова методика за изчисляването им, както и на реализираната от компанията майка загуба на неконсолидирана основа.

Активите на Еврохолд към септември 2020 г. надхвърлят 1,6 млрд. лв., което е с близо 10% повече спрямо декември 2019 г.

Застрахователният бизнес на „Еврохолд“, концентриран в „Евроинс Иншурънс Груп“ АД (ЕИГ), има съществен принос за резултати. Приходите от застрахователна дейност на холдинга се увеличават с над 10% за година до около 1,06 млрд. лв., а тези от застрахователни премии на самата ЕИГ - с малко над 7% за година до 661 млн. лв.

Ръстът е постигнат, благодарение на експанзията на застрахователната група в ЮИЕ и успешната интеграция на новопридобитите дружества в сектора.  Две ключови дъщерни дружества на ЕИГ успяват да увеличат приходите си през деветмесечието. „Eвроинс Румъния“, най-голямата застрахователна компания в групата, повишава брутния си премиен приход с 4% на годишна база до малко над 400 млн. лв. „Евроинс Украйна“ увеличава приходите си от застрахователни премии с 28% спрямо деветмесечието на 2019 г. до 16 млн. лв. и реализира печалба преди данъци от 2,5. млн. лв. „Евроинс България“ повишава премийния си приход с 11% на годишна база до 195 млн. лв. и регистрира печалба преди данъци от 5,9 млн. лв. „Евроинс Грузия“ отчита 59% годишен ръст на брутния си премиен приход до 11,6 млн. лв.

„Евроинс Русия“ реализира премии за 32 млн. лв. и печалба преди данъци в размер на 1,4 млн. лв. Най-силно засегнатото от COVID-19 епидемията дружество в групата - специализираното в застраховки за пътувания Европейско туристическо застраховане (ERV), свива премийния си приход с 49% за година до 8,4 млн. лв., но приключва на печалба от 2.9 млн. лв. след диверсификация на продуктовото портфолио и пренасочване към алтернативни сегменти в комбинация с оптимизиране на разходите.

На фона на намалената икономическа активност и глобалната тенденция на спад в покупките на стоки за дълготрайна употреба, лизинговият и автомобилният бизнес на „Еврохолд“, групирани съответно в „Евролийз Груп“ ЕАД и „Авто Юнион“ АД, регистрират понижени обороти, но все пак отчитат увеличение на оперативна печалба на годишна база.

Еврохолд България АД
Финансово-инвестиционната дейност, концентрирана в „Евро-Финанс“ АД, допринася положително за повишението на приходите на групата с ръст от 63% на годишна база до над 6,6 млн. лв.

„Холдингът запазва стабилни позиции на фона на икономическата обстановка в региона. Анализираме внимателно ефектите от COVID-19 върху дейността ни. Създаденият бизнес модел и капиталова адекватност, инвестициите, които сме реализирали, включително в дигитализация, предприетите мерки за повишаване на ефективността и ефикасността, както и географската ни диверсификация, ни предоставят устойчивост и достатъчно възможности да управляваме възникналите в резултат на пандемията рискове. Ще продължим да укрепваме и консолидираме позициите ни в региона, като целта ни ще бъде да увеличим ефективността на разходите. Дългосрочно, пазарите, на които оперираме, остават с потенциал за добър растеж, коментира Кирил Бошов, председател на Управителния съвет на „Еврохолд“.

От началото на годината акциите на холдинга поевтиняват с 14,8% при пазарна капитализация от 296,288 млн. лв.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
SOFIX записа 7% седмичен ръст