Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Годишната загуба на "Албена" надхвърли 10 млн. лв. след слабия летен сезон

За четвъртото тримесечие на 2020 г. приходите на курортното дружество намаляват с 66% до 32,8 млн. лв.

Годишната загуба на "Албена" надхвърли 10 млн. лв. след слабия летен сезон

Снимка: Pixabay

Неблагоприятното въздействие на коронавируса за туризма рефлектира върху летния сезон на курортния комплекс „Албена“ през 2020 г. и върху постъпленията от продажби на туристически и други услуги, които дружеството ежегодно предоставя.

Финансовият резултат на „Албена” АД към края на четвъртото тримесечие е загуба в размер на 10,8 млн. лв. при печалба от 16,7 млн. лв. през същия период на 2019 г., показва неконсолидираният отчет на дружеството през последните три месеца от миналата година.

За четвъртото тримесечие на 2020 г. приходите на „Албена” АД намаляват с 66% до 32,8 млн. лв. спрямо година по-рано.

Проходите от финансирания са в размер на 3,8 млн. лв. Общите приходи от дейността достигат 40,5 млн. лв., като се понижават с 64% за година.

Общо разходите за дейността на „Албена” АД към 31 декември са в размер на 51,3 млн. лв., понижавайки се с 46% на годишна база.

"Албена" официално отвори на 29 май 2020 г. с хотел "Калиакра Бийч", като на база на текущите резервации започна поетапно и финансово обосновано отваряне на хотелите. През сезона бяха отворени 19 хотела от общо 32, с обща леглова база на отворените хотели 8 440 от общо 13 716 броя", пишеше в междинния доклад за дейността на „Албена". 

"Продажбите се направляваха от графика на хотели и свободните места, така че да се създаде една равна заетост от средно 70%, с цел избягване на струпвания на хора. Ценовото равнище остана стабилно, не се предлагаха агресивно ниски цени. Вместо това се създадоха нови продукти на база на тенденциите и търсенето на пазара. Освен стандартния Ол Инклузив пакет, се предложиха варианти само за нощувка, нощувка със закуска, полупансион и пълен пансион. "Албена" предложи и помещения с кухненски бокс и посуда, които да удовлетворят желанието за по-изолирана почивка“, пишеше в доклада.

Албена АД
"Албена" затвори хотелите си предсрочно още в началото на август, когато Германия сложи област Добрич в червения списък за COVID-19 и немските туристи анулираха резервациите. Това направи хотелите нерентабилни и курортът започна да ги затваря преждевременно.

Към края на миналата година активите на „Албена” възлизат на 580,4 млн. лв., в т.ч. стойността на нетекущите активи е в размер на малко над 570 млн. лв., а на текущите активи е 10,3 млн. лв.

Сумата на собствения капитал и резервите е в размер на 475,7 млн. лв, нетекущите пасиви са в размер на 80,6 млн. лв., а текущите пасиви са в размер на 24,05 млн. лв.

Основните дъщерни дружества са „Приморско клуб“ ЕАД, „Бялата лагуна“ АД в общ. Каварна, „Интерскай“ АД в общ. Елин Пелин и други.

През четвъртото тримесечие е предоставен заем на "Приморско клуб" в размер на 795 хил. лв.

От началото на годината акциите на „Албена“ поскъпват с 6,45%, а през последната една година понижават цената си с 36,8% при пазарна капитализация от 112,811 млн. лв.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

1
 
1
 
3
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Какво друго да се очаква от мениджмънт и собственици които са кадри на ДС на които им е подарен комплекса.
1
 
2
 
2
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
След като са направили 33 милиона приход в2020 няма да фалират...имах такива притеснения преди, сега съм спокоен вече :0
2
 
2
 
1
преди 4 месеца
Този пасаж направо изби рибата: "Ценовото равнище остана стабилно, не се предлагаха агресивно ниски цени. Вместо това се създадоха нови продукти на база на тенденциите и търсенето на пазара. Освен стандартния Ол Инклузив пакет, се предложиха варианти само за нощувка, нощувка със закуска, полупансион и пълен пансион. " Вместо да смъкнат малко цените и да избият разходите с по-голяма заетост .....открили че могат да продават само нощувки. Проблема им е че които е ходил там знае че цените по заведенията там извън ол-инклузива са солени заради големите наеми и няма да припари ........

Още от Новини и анализи
SOFIX започна седмицата с ръст от 1,08%