Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Юлиан Софрониев: „Биодит“ търси 1 млн. лв. на BEAM пазара

Компанията се цели в Испания през следващата година, съобщи изпълнителният й директор

Юлиан Софрониев: „Биодит“ търси 1 млн. лв. на BEAM пазара

Снимка: Ройтерс

гледано: 3077   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Събраните от IPO-то на „Биодит“ средства ще бъдат използвани за продажби и маркетинг, за да се навлезе масово на пазара. Към момента компанията има представени четири продуктови линии с различни биометрични решения. В по-дългосрочен план, когато пандемията отшуми, в средата на следващата година ще излезем и на испанския пазар. Това разкри в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Бизнес старт“ Юлиан Софрониев, изпълнителен директор на "Биодит".
Още по темата

„Целта, която компанията си поставя за първичното си публично предлагане е набиране на 1 милион лева“, обясни той, но смята „записването да е двойно поне“.

По думите му чрез новия пазар BEAM, на който ще излезе „Биодит“,  могат да бъдат събрани до 6 млн. лева, „но с оглед на това, какво е състоянието на компанията и пазара като цяло, Софрониев заяви, че това трябва да стане стъпаловидно.

„Основният ми съвет към компаниите, които искат да се възползват от възможностите, които БФБ предлага, е да се разчупят от стереотипите. Излизането на пазара, особено на ВЕАМ, не е нещо сложно и не е само за големите играчи. Процедурата не отнема повече от два месеца, не е скъпа и не е сложна“, уточни Софрониев.

Той обясни, че за да излезе една компания на пазара ВЕАМ, тя се нуждае от т.нар. съветник, като документът за допускане или проспекта на компанията се изготвя съвместно със съветника. Софрониев отбеляза, че таксите са „абсолютно символични“.

„Първичното ни публично предлагане ще бъде осъществено през втората или третата седмица на януари, но точната дата ще бъде обявена на 21 декември, съгласно правилника на ВЕАМ“, информира изпълнителният директор на "Биодит".

Той разкри, че има предварителен интерес от инвеститорите след проведеното роудшоу. Това са български фондове за взаимно управление и над десетина индивидуални инвеститори, които са проучвали условията за листване.

Относно очакванията за годишните резултати на компанията Софрониев информира, че „Биодит“ е запазила продажбите си на 90-95%, но целият финансов резултат се е подобрил около 3-4 пъти.

Защо засега „Биодит“ не се предлага на международните пазари? Атрактивна ли ще е цената на акциите на компанията за инвеститорите? Защо „Биодит“ не изпита трудности от пандемията и увеличи клиентите си? Ще окажат ли влияние на българския пазар корелации от международните пазари?

Разговорът в ефир и статията не са препоръка за взимане на инвестиционно решение.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа на всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
ХЕС одобри дивидент от 0,26 лв. на акция от печалбата за 2020 г.