Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

"Корадо-България" обмисля бонус акции през второто полугодие

През настоящата година компанията си поставя като основна задача запазването и увеличаването на производствения капацитет

"Корадо-България" обмисля бонус акции през второто полугодие

Снимка: "Корадо - България" АД

Производителят на стоманени панелни радиатори "Корадо-България" приключва 2020 г. с 8% ръст на нетната печалба до 4,6 млн. лв., което беше потвърдено от одитирания отчет на компанията за миналата година, разпространен чрез БФБ – София.

Приходите на компанията се понижават със 7% на годишна база до 39,6 млн. лв., показва още отчетът на дружеството.

„Корадо-България“ е произвела 428 337 панелни радиатора през 2020 г., с леко понижение в сравнение с 455 025 през 2019 г. Произведените тръбни радиатори през 2020 г. са 97 415 спрямо 87 390 през 2019 г. Що се отнася до продажбите, тенденцията е подобна.

Компанията е продала 532 592 отоплителни тела през 2020 г., с лек спад в сравнение с 551 169 бр. през 2019 г. и 99 803 тръбни и дизайнерски отоплителни тела, малко повече спрямо 89 699 през 2019 г. Въпреки трудната година компанията успя да овладее спада в продажбите през втората половина от годината.

На вътрешния пазар компанията, част от чешката „Корадо Груп“, продаде 11 415 броя отоплителни тела, което представлява около 2,1% от общите продажби, на партньори от ЕС -  471 523 бр., а на страни извън ЕС - 49 654 броя.

„Това стана възможно благодарение на помощта на компанията майка и нейните канали за дистрибуция към пазарите в Западна и Централна Европа, които не бяха толкова засегнати от пандемичната криза, както пазарите в Източна и Южна Европа“, коментират от дружеството в съобщение до медиите.

„2020 беше просперираща за Корадо-България. Компанията приключи 2020 г. с нетна печалба в размер на 4,6 млн. лв. въпреки трудните икономически условия и постоянно нарастващите цени на основните материали, използвани в производството. Тези резултати показват устойчивост в развитието на компанията и утвърждаваща се тенденция за непрекъснато усъвършенстване”, коментира Иржи Ржезничек, председател на Управителния съвет и изпълнителен директор на „Корадо-България“.

„Цeлият бизнес, включително индустрията за производство на радиатори и вентилационни системи, през миналата година бяха силно повлияни от различни фактори като Covid ситуацията, предизвикани от нея европейски и други ограничения, променливи цени на суровините и др. Ето защо основното предизвикателство не само за „Корадо-България“, но и за цялата група „Корадо“, беше да поддържаме производството си и ние го направихме“, коментира изпълнителният директор на групата Войтех Чамек.

„През 2020 г. „Корадо-България“ инвестира само в онези проекти, които спестяват разходи, подобряват производителността, подобряват живота на служителите или предотвратяват технологичния престой. Всички други инвестиции бяха задържани, тъй като имаше по-висок приоритет - да се осигурят дивиденти за инвеститорите, тези, които пазят парите си в „Корадо-България“ и ни се доверяват. За нас поставянето на дивидентната политика на едно от първите места по важност е въпрос на принципи, въпрос на чест“, каза още Войтех Чамек.

Корадо-България АД
Дружеството разпредели бонус акции вече два пъти (през 2013 и 2017 г.). „Не е изключено, за да повишим ликвидността и да покажем подкрепа за местната инвестиционна общност, да го направим отново“, прогнозира Чамек. Според него такава стъпка може да бъде обмислена през втората половина на тази година.

Нивото на дивидентите в крайна сметка подлежи на одобрение от Общото събрание на акционерите. Следващото общо събрание е свикано за 19 май 2021. Предложението за разпределение на печалбата, направено от ръководството, е същото като предходната година (общо 0,29 лв. за акция; 0,1 лв. вече платени).

През настоящата година компанията си поставя като основна задача запазването и увеличаването на производствения капацитет. Дружеството се насочва към търсене на нови партньори за повишаване на продажбите на българския пазар и то главно на радиаторите, произведени по нова технология.

В доклада си за дейността „Корадо“ дава заявка да поддържа обема на продажбите поне до достигнатия размер през 2020 г. в областта на преките продажби в Румъния, Франция, Унгария, Украйна, Тунис и Гърция, където „Корадо България“ продава напоследък.

От началото на годината акциите на „Корадо-България“ поскъпват с 2,33%, а през последната година ръстът достига 30,7% при пазарна капитализация от 86,913 млн. лв.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
SOFIX записа минимален седмичен спад от 0,03%