IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на „Лавена“ и „Българска роза“ буксуват

При „Лавена“ темпът на ръст пада от +32% през първото до -0,6% през второто тримесечие, а при „Българска роза“ - от +20% на -52%

11:04 | 30.07.20 г.
<p>
	&quot;Бочко&quot; е бранд на &quot;Лавена&quot; АД Снимка: lavena.bg</p>

"Бочко" е бранд на "Лавена" АД Снимка: lavena.bg

Козметичните предприятия „Лавена“ АД, гр. Шумен, и „Българска роза“ АД, гр. Карлово, обръщат рязко тенденцията при продажбите си от ръст през първото тримесечие на 2020 г. на спад през второто. Надеждите в “Коментари на Investor.bg”, че търсенето на дезинфектанти ще помогне на продажбите им не се оправдават.

При „Лавена“ темпът на ръст пада от +32% през първото тримесечие до -0,6% през второто тримесечие на 2020 г. докато при „Българска роза“ - от +20% на -52%.

„Лавена“ АД отчиташе 5,58 млн. лв. продажби за първото тримесечие на 2020 г., но през второто продажбите са за 5,47 млн. лв. 

Печалбата за първото тримесечие на 2020 г. е 745 хил. лв., като се увеличава с 539 хил. лв. спрямо печалбата в размер на 206 хил. лв. за януари-март 2020 г. За второто тримесечие на текущата година печалбата е 828 хил. лв. което е подобрение със само 138 хил. лв. спрямо същото тримесечие на 2019 г. Важното е, че „Лавена“ АД показва добра рентабилност и общо за полугодието е с печалба от 1,57 млн. лв., която се увеличава с 677 хил. лв. на годишна база. Продажбите за полугодието са 11,05 млн. лв. и нарастват с 13,7%. Може би най-силната марка на компанията е „Бочко“.

За разлика от „Лавена“ АД, „Българска роза“ АД работи на загуба от 14 хил. лв. за полугодието на 2020 г., което е подобрение спрямо загуба от 74 хил. лв. за същия период на 2019 г. Нещата бяха тръгнали на добре за карловския производител с печалба от 72 хил. лв. за първото тримесечие на 2020 г. (спрямо загуба от 126 хил. лв. за същия период на 2020 г., или подобрение със 198 хил. лв.).

През второто тримесечие обаче „Българска роза“ АД отчете загуба от 86 хил. лв. при печалба от 52 хил. лв. за същия период на 2019 г., т.е. влошава резултата със 138 хил. лв.

Продажбите на дружеството намаляват с 52,5% на годишна база до 621 хил. лв. за второто тримесечие на 2020 г. За първото тримесечие те се увеличават с 21% на годишна база до 999 хил. лв. Сумарно за полугодието продажбите са надолу с 24% до 1,62 млн. лв.

Акциите на „Лавена“ АД поевтиняват със 7,5% за последните 12 месеца до 3,7 лв. за акция и 36,7 млн. лв. пазарна капитализация. Разпределен е и брутен дивидент от 0,03 лв.

Акциите на „Българска роза“ АД са надолу с 11,8% за последната година до 1,8 лв. за ценна книга и 9,6 млн. лв. пазарна капитализация.

Материалът има информационен характер и не представлява препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

Свързани компании:

Българска роза АД гр. Карлово(ROZA)

Лавена АД(LAV)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:33 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още