Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Ръководството на „Градус“ предлага шестмесечен дивидент от 2,2 стотинки

На акционерите бе обещана "5% дивидентна политика" от 2020 г. преди IPO-то

Ръководството на „Градус“ предлага шестмесечен дивидент от 2,2 стотинки

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Ръководството на „Градус“ предлага 2,2 ст. шестмесечен дивидент, който да бъде гласуван на свиканото за 16 октомври  Общо събрание на акционерите, показва поканата, обявена чрез „Българска фондова борса“ АД.

Общата предложена сума е 5 359 391,62 лв.

Предложението контрастира донякъде със заявката на ръководството малко преди листването на компанията на борсата.

„Обещаваме щедра дивидентна политика от минимум 5% на година от 2020 г.", заяви Ангел Ангелов, изпълнителен директор на „Градус“ АД преди IPO-то на компанията през 2018 г.

Цената при IPO-то на 18 юни 2018 г. беше 1,8 лв. за акция.

След това бяха разпределени няколко дивидента, включително 0,1 лв. на 20 юни 2019 г. от печалбата за 2018 г., по 2,2 ст. на акция на 8 ноември 2019 г. и на 17 юни 2020 г. от печалбата за 2019 г. (общо 4,4 ст.). Сега отново се предлагат 2,2 ст.

Досега са изплатени по 0,144 лв. на акция. Последната цена е от 1,41 лв. на акция, с натрупаните дивиденти става 1,554 лв. Спадът за две години е с 13,7%.

Дивидентът за 2019 г. отчете понижение с 56% (до 4,4 ст. на акция) спрямо този за 2018 г. (10 ст. на акция).

Градус АД

Консолидираната нетна печалба на „Градус“ АД за първото полугодие на 2020 г. намалява с 13% на годишна база до 13,6 млн. лв. Консолидираните продажби са надолу с 10% до 80,6 млн. лв. за януари-юни 2020 г. Продажбите на месо (за 34,6 млн. лв.) и яйца (за 26,3 млн. лв.) се запазват с отклонение от 1%, но тези на зърна намаляват с 32% (до 17 млн. лв.).

В консолидирания междинен доклад пише, че търговските марки на Групата – Градус, Аз Ям и Le Poulet – не реализират планирания преди пандемията от COVID-19 ръст поради понижената потребителска консумация на храни като цяло. Отделно се наблюдава и спад в цената на пилешкото месо на европейския пазар.

Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

 

По статията работиха: Мариян Йорданов, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

2
 
1
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Le Poulet е уникално тъпо позиционирано. Евтино е за хипстърите и те му нямат вяра, а за нормалните хора е скъпо. Остава таргет селяните от "Манастирски" ливади с джиповете втора ръка. Те обаче муат кебапчета / кюфтета и српска скара. Препозиционирането на този етап е почти невъзможно и по-добре нова марка. Тя трябва да е по-евтина с леко еко/био патриотичен елемент. В никакъв случай не хипстърии!

Още от Новини и анализи
Индексите на БФБ приключиха седмицата предимно с ръстове