Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Ще се отделят ли луксозните марки на Volkswagen в нова компания?

При евентуално IPO пазарът ще ги оцени на повече от 120 млрд. евро

Ще се отделят ли луксозните марки на Volkswagen в нова компания?

Снимка: Архив Ройтерс

Възможно ли е концернът Volkswagen да се разцепи, отделяйки най-луксозните си марки в нова публична компания? Продължителните спекулации по темата най-после получиха частично потвърждение от устата на финансовия директор на групата Франк Витер, информира Automedia.

"Това без съмнение е съвсем основателен въпрос", коментира Витер по време на уебинара на Bloomberg Intelligence в Лондон. Според него на дневен ред първо е листването на борсата на поделението за товарни автомобили на Volkswagen, но след това и такъв вариант е съвсем възможен, за да "освободим потенциала, който имаме", каза Витер.

Идеята е четирите свръхлуксозни бранда на концерна - Porsche, Lamborghini, Bentley и Bugatti - да се обособят в една отделна "супер-премиум" група. За целта Lamborghini, която сега е под контрола на Audi, ще бъде прехвърлена под шапката на Porsche. Тази реорганизация е сигурна, потвърдена лично от новия главен изпълнителен директор на VW Херберт Дийс. Въпросът е само дали новата група ще бъде листвана на борсата. 

Още по темата

Акционерите във VW натискат за такъв сценарий, който би им донесъл огромни печалби.

Макар четирите бранда да произвеждат автомобили в малки серии, те носят над 60% от чистата печалба на Volkswagen.

При евентуално първично публично предлагане пазарът ще ги оцени на повече от 120 милиарда евро, според прогнозата на старши аналитика на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн.

В момента пазарната капитализация на цялата група Volkswagen е едва 67 милиарда евро.

Според финансовия директор на VW Франк Витер сега приоритет е листването на поделението за товарни автомобили, но въпросът за луксозните марки бил "съвсем основателен".

Въпреки злополучния за компанията "Дизелгейт" от 2015, в последните години Volkswagen се развива добре и се утвърди като най-големия световен производител на автомобили. Продажбите и оборотът през тази година почти сигурно ще подобрят миналогодишния рекорд, но ценните книжа на концерна въпреки това поевтиняха с почти една пета. Главна причина за негативната тенденция са заплахите на Доналд Тръмп за вносни мита и потенциалната глобална търговска война, която би се породила от това.

Отделянето на луксозните поделения не е нова идея. Концернът Fiat-Chrysler вече постъпи по този начин със своята "златна кокошка" Ferrari. Свое първично публично предлагане подготвя и британската Aston Martin.

По статията работиха: автор Automedia.bg, редактор Надежда Бочева
Още по темата: Новини и анализи Volkswagen IPO

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Негативното настроение на БФБ донесе нова порция разпродажби