Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

СИН КАРС: Уверени сме, че ще съберем сумата, в която сме се прицелили

Компанията планира да произвежда в Русе около 5000 електромобила на година, които ще се продават основно в Германия и Западна Европа

СИН КАРС: Уверени сме, че ще съберем сумата, в която сме се прицелили

 Росен Даскалов, основател и главен изпълнителен директор на "Син Карс индъстри". Снимка: Компанията

Росен Даскалов е изпълнителен директор, председател на СД и създател на компанията „СИН КАРС ИНДЪСТРИ“ АД. Инженер по образование, той е с 30+ години опит в автомобилния бизнес. Бил е официален представител на над 10 немски компании производители на авточасти за най-големите автомобилни компании (напр. ZF Trading, Mahle, Elring, Bosch и др.). През 2004 г. основава компания в Германия. От 2008 г. притежава официално дилърство-сервиз за BMW с фирма РУСЕ КАР ЕАД. През 2012 г. стартира и реализира проектът SIN CARS. Председател на Българска Федерация по Картинг. С Росен Даскалов разговаряме по повод предстоящото на 1 юни публично предлагане на акции, на което компанията ще се опита да набере до 2 млн. лв. през пазара за малки средни предприятия на БФБ (Beam).

Г-н Даскалов, разкажете ни откъде и как започна пътят на „Син Карс“?

Бизнесът стартира през 2012 г. със създаването на компанията „Син Карс Интернешънъл” ЕООД и първия български спортен и състезателен автомобил SIN R1. Хомологирането му за GT4 шампионата в световен мащаб и стъпването с продажби на 3 континента са доказателства за натрупания опит и успешната реализация на продуктите на компанията. След близо 10 години тестване, прототипване, участие в състезания и многобройни изложения, създадохме и наложихме марката SIN CARS не само в Европа, но и в Австралия и Америка. През 2016 г. получихме европейско одобрение за производител на автомобили.

Във връзка с опитите за намаляне на вредните емисии и електрифицирането в световен мащаб, през 2018 г. започна проектът на компанията за производство на електромобилите L CITY.

Забавихте плановете си за листване на БФБ с повече от година. Какво промени плановете ви?

Разбира се, че това се дължи на глобалната пандемия от коронавирус. Изчакахме стабилизирането на пазарите и бизнеса. Времето използвахме за тестване и доразвиване на моделите L CITY. Сега, когато имаме реален пазарен продукт, а не прототип с неясно бъдеще, се чувстваме още по-уверени.

Какви са финансовите резултати на компанията в последните две или три години?

Дружеството, с което кандидатстваме за листване на BEAM пазара към БФБ, е създадено през 2018 г., така че тази година не е показателна. През 2019 г. имаме приходи и печалба, в размер съответно на 183 хил лв. и 29 хил. лв. За 2020 г. цифрите са – 206 хил. лв. и печалба 73 хил. лв., като това е в година на пандемия и световна криза. Приходите на дружеството бяха генерирани от проектирането на триколколесно превозно средство – рикша TUK TUK, по поръчка на френска компания – SAS MONDIAL. Пълните данни можете да разгледате в Приложение към нашият документ за допускане, одобрен от БФБ.

Целта е да наберете до 2 млн. лв. през борсата. В какво ще инвестирате средствата от предлагането?

Уверени сме, че ще съберем сумата, в която сме се прицелили. За следващите две години имаме осигурено финансиране от банкови институции, но то не ни осигурява бърз растеж. Набраните от IPO-то 2 млн. лв. ще бъдат вложени именно за това. Възнамеряваме да финансираме:

• Установяване на представителство в Германия
• Изграждане на роботизирана линия за заваряване и боядисване на шасита
• Лазер за рязане на тръбен и листов материал
• Производство на тестови електромобили за първоначални продажби и тестване в реална работна среда
• Назначаване на допълнителен брой служители

Какъв интерес прогнозирате към листването и защо намалихте размера на финансирането, което търсите през пазара за малки и средни предприятия?

Както казах, вярваме че интересът ще е голям и успешно ще съберем сумата от 2 млн. лв. Очакваме да вземат участие предимно физически лица, които харесват това, което правим,и вярват в пътя, по който сме поели, а именно електромобилите. Не изключваме да се включат и юридически лица, желаещи да станат част от нашия бизнес. Поради спецификата на сегмента BEAM, няма възможност пенсионни фондове да се включат в компанията. Определихме сумата на първичното публично предлагане, съобразявайки се с следпандемичната икономическа ситуация.

Още по темата

В България ли ще бъде основното производство на електромобилите или в Германия? Какъв ще бъде капацитетът на завода в България?

Основните части и компоненти за платформите L CITY ще се произвеждат в съществуващата ни база с площ 6000 кв. м, в гр. Русе. Разполагаме и с парцел в регулация с площ 12000 кв. м., където при нужда може да бъде построен изцяло нов завод. Финалното сглобяване ще се извършва в близост до Мюнхен, Германия.
Планираният капацитет със съществуващия в момента сграден фонд е до 20 платформи на ден с едносменен режим на работа – това прави 5000 електромобила на година.

Защо избрахте Германия като място, откъдето ще управлявате бизнеса си и ще предлагате продуктите си?

Избрахме Германия, тъй като от над 10 години имам фирма и собственост там. Харесвам държавата. Тя е един от най-големите пазари не само в Европа, а и в целия свят. Организирайки там точка за асемблиране и продаване, ще си осигурим присъствие и близост до европейския пазар на автомобили.

Кои са основните пазари, към които се насочвате за продажбите на електромобили?

Ще продаваме основно в Германия и Западна Европа. Разбира се, при интерес ще продаваме и в България, но пазарът тук е по-малък. Ако продажбите вървят добре, имаме възможности да разширим точките за асемблиране съответно в Англия, Белгия, Нидерландия, което ще улесни и разшири продажбите там.

Какви са прогнозите ви за продажбите на електрически автомобили в следващите години?

Имаме подписани споразумения за намерение за покупка на електромобили с няколко от най-големите фирми в България, като Софарма, Транспрес, Еконт, ИРИМ, Елит Кар, супермаркети ЦБА и др. След представянето на L CITY в Германия ще обявим и бъдещите ни клиенти от Европа. Имаме както оптимистична прогноза, така и песимистична, и реалистична относно обема на продажбите. Като отговорна компания текущите ни планове са структурирани така, че със сигурност да изпълним песимистичната прогноза, за да си гарантираме реализиране на печалба след 2 до 3 години. Това, което реално искаме и смятаме, че имаме потенциал да направим, е да достигнем обем от до 20 000 електромобила годишно след 5 години.

Вие ще сте втората компания, която ще бъде листната на пазара Beam. Какво бихте казали на хората, които все още не виждат БФБ като алтернатива за финансиране на бизнеса си?

Бих посъветвал тези, които не виждат БФБ като алтернатива за финансиране, да започнат да го правят. Хората, които работят там, са изключителни професионалисти и съдействат за цялата процедура. Към днешна дата до мен достигна информация, че се задава и трета фирма на пазар BEAM, което означава че може би все пак е започнало развитие в тази посока. Радвам се, че ние сме сред първите компании и смятаме, че даваме добър пример.

Планирате ли да споделяте част от печалбата си с акционерите си?

Разбира се. Инвеститорите са важни за нас и ние сме отговорни да изпълним техните очаквания, а това е да печелят. Вероятно, през първите години, докато разгърнем бизнес потенциала, производството и продажбите, печалбата ще се реинвестира обратно в бизнеса. Впоследствие планираме да започнем изплащането на дивиденти на нашите инвеститори.

Какви са прогнозите и целите, които сте си поставили с краткосрочен и по-дългосрочен план?

В краткосрочен план целите са установяване на представителството в Германия, организиране на производствените мощности, завършване на хомологацията и започване на продажбите. В дългосрочен планираме разширяване на продуктовата гама от електромобили и реализиране на все по-голям брой продажби.

По статията работиха: автор Веселина Василева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
3
 
3
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Който е чел - знае
4
 
5
 
2
преди 3 седмици
A статийката платене ли е, ха ха
3
 
8
 
1
преди 3 седмици
На планиращите да инвестират -успех! Аз ще се въздържа.

Още от Новини и анализи
Оборотът на БФБ приближи 19 млн. лв. след сделки за 39% от фрий-флоута на „Спиди“