Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Сирма актуализира стратегията си и залага на три основни стълба до 2022 г.

Компанията се фокусира върху облака, когнитивните бизнес технологии и обработката на огромни количества данни

Сирма актуализира стратегията си и залага на три основни стълба до 2022 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Сирма Груп Холдинг стартира дискусия с инвеститорите за актуализаця на стратегията за развитие на компанията през следващите пет години. Обсъждането ще продължи до края на март, а Investor.bg попита ръководството на компанията какво е новото в стратегията.

„Новото е именно старото, върху което дълги години са работили колегите в Сирма, но едва сега се разгръща пазарен потенциал за приложението му – облак, когнитивните бизнес технологии, обработка на огромни количества данни. Това са и трите основни стълба в стратегията на Сирма за развитие в близките години“, коментира Станислав Танушев, директор за връзка с инвеститорите на компанията.

Всичко това обединено води към „интелигентното предприятие“. „Мисията на Сирма е именно подпомагане на прехода на нашите клиенти към „интелигентното предприятие“. Ние сме убедени, че това е бъдещето на всяко дружество по света. Очакванията за развитие на пазара, заложени в анализа Gartner, съвпадат с горното наше мнение, като те сочат увеличаването на разходите за бизнес софтуер като водещия сегмент сред всички информационни и комуникационни технологии (ИКТ) разходи по света в близките пет години“, обясни Танушев.

Нова е визуализацията на облака на Сирма. Съставните части са изграждани дълго време – когнитивното ядро, функционалните модели и моделите на знанието. „Дълго време е акумулирана експертизата на Сирма в различните индустриални сектори. Положихме усилие за правилната визуализация на нашия облак – той обобщава инструментите, чрез които ние подпомагаме прехода към „интелигентното предприятие“, посочи още той.

От компанията подчертават, че не предефинират своята стратегия, а единствено се фокусират върху прилагането на знанието и усилията в конкретни индустриални сектори, които познават и считат за силно перспективни по отношение на извличането на добавена стойност от технологиите.

Историята на сегментацията в Сирма е доста дълга. Тя реално е започнала с първите разработки в областта на изкуствения интелект през 1992 г. През годините технологичните разработки нарастват, както и индустриалните сегменти, където се прилагат. Това обикновено е съпътствано и от обособяване на развитието на дадената технология в отделно дружество.

„През 2016 г, в съответствие с ценностите на Сирма, предефинирахме индустриалните сегменти, или както често ги наричаме – вертикалите,, в които специализираме в съответствие с клиентите, които обслужваме“, обясни Танушев.

Както се вижда от инфографиката, част от секторите, в които компанията специализира, са такива, където Сирма има дългогодишно присъствие, продажби и развитие. Два от секторите – „Здравеопазване“ и „Търговия на дребно“ са нови за Сирма. „Въпреки това смятаме, че нашите продукти, услуги и развойна дейност могат да са изключително полезни там. Съответно в момента инвестираме в тях без да очакваме бърза възвращаемост на инвестициите“, обясняват от холдинга.

Общото между всички тези различни индустриални сектори е, че са изключително перспективни, нуждаят се от подобни продукти и са познати в детайли на екипите на Сирма.

Не на последно място – към всички в близките години ще се прилагат когнитивните технологии. „А „когнитивните технологии“, или по-популярното им наименование „изкуствен интелект“ (“AI”), е нещо, върху което Сирма работи вече 25 години. Не е случайно, че името на първото дружество от групата през далечната 1992 г. е именно „Sirma AI” ООД”, посочи Танушев.

Компанията цели да привлече инвестиции през 2017 г. на стойност 20 млн. евро, като в следващата графика се виждат инвестициите, които са необходими по различни сектори.

В същото време като част от пътя на развитие на Сирма е отбелязан растежът в Азия след Северна Америка и Европа.

„Да, непосредствената ни цел е увеличаване на продажбите в Северна Америка и Европа като утвърдени пазари на ИТ продукти и услуги с огромен потенциал“, отбелязат от компанията.

На графиката може да се види географското проникване на Сирма на различните пазари през 2016 г.:

Същевременно идва логичният въпрос – „След това какво?“.

„Всички знаем за проблемите, пред които са изправени гражданите и бизнеса в редица страни от Близкия изток. Това определено възпрепятства навлизането на новите технологии. Ние виждаме в това предизвикателство и пазарна възможност. Страните от Близкия изток също имат нужда от присъединяване към IV-та индустриална революция и ние може да им помогнем. Това са растящи пазари, където разходите за ИКТ в близките години стремително ще нарастват. Конкретно в ОАЕ нашите маркетингови усилия се увенчаха с добри резултати – първите продажби са вече факт, както и партньорството с една от водещите фирми за недвижими имоти в страната. Това партньорство има вероятност да прерасне в откриване на представителство на Сирма там, заедно с нашия местен партньор“, обясни Танушев.

Относно Индия  той посочи, че потенциалното присъствие на компанията в страната е свързано с експанзията в САЩ. „Докато тактическите ни усилия се увенчават с успех, ръстът на дела на приходите от продажби в САЩ се увеличава от 16 до 18% от общите продажби през 2016 г. Те ще водят след себе си нуждата от увеличаване на производствения и административен капацитет на Сирма за обслужване и поддръжка на нашите американски клиенти. Съответно ние разглеждаме създаването на звено на Сирма в Индия като възможност за подпомагане на услугите, свързани с продажбите ни в САЩ“, заяви Станислав Танушев.

Компанията отчита също и перспективите пред индийския ИКТ пазар, който подобно на ОАЕ е в подем и където разходите за ИКТ продукти и услуги силно ще нарастват в близките години.

Сирма предвижда приходите да се увеличат шест пъти до 2022 г., като обвързва инвестициите с ръста на продажбите и съответно на печалбата.

„От една страна нарастването на продажбите е доказателство за качеството на нашите продукти и услуги. От друга страна нарастването на приходите от продажби до около 100 млн. евро ще позиционира Сирма като значим глобален играч сред ИТ компаниите. Това помага на изпълнението на нашата мисия, на ескалирането на нашите продажби и на набирането на капитал за финансиране на бъдещо разрастване“, обясняват от компанията.

Съгласно инвестиционната стратегия на Сирма холдингът предвижда вторично публично предлагане на БФБ през 2017 г. в размер на 20 млн. евро. Това е непосредствена задача за годината, а стратегическата инвестиционна цел е през 2022 г. компанията да се листне на голяма световна борса от типа на NASDAQ. Вероятно между тези две събития (около 2019 - 2020 г.) ще е необходимо също и междинно набиране на капитал.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Търгов предложител поиска да изкупи акциите на "Институт по целулоза и хартия”