IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Слаб летен сезон за Албена, печалбата пада с 21%, приходите - с 5%

Прогнози на дружеството от август бяха за 10% ръст на нощувките

16:38 | 29.10.10 г. 1
Слаб летен сезон за Албена, печалбата пада с 21%, приходите - с 5%

Албена АД реализира 26,5 млн. лв. печалба през третото тримесечие на 2010 г., което е спад с 21% на годишна база, показва отчетът на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg.

Тъй като първото полугодие бе със 10,8 млн. лв. загуба, за деветмесечието печалбата е 15,7 млн. лв. Традиционно и четвъртото тримесечие на годината е губещо за морския туризъм.

През летния сезон Албена АД е реализирало спад на приходите с 5% на годишна база до 58,6 млн. лв.

Прогнози на дружеството от август бяха за 10% ръст на нощувките през сезона.

В междинния доклад за дейността не се съобщава броят на нощувките.

От документа обаче става ясно, че спадът е следствие на провеждането на гъвкава ценова политика, свързана с издаването на специални оферти, намаления на цените и по-големи отстъпки за ранни записвания. Намаляват и приходите от наеми със 775 хил. лв. спрямо същия период на миналата година, тъй като има по-малко сключени договори поради по-слабия интерес от наематели, свързан с финансовата криза и очакванията за по-слаб туристически сезон, се казва в доклада.

Основни акционери в дружеството са Албена холдинг АД с 53,94% дял, Албена инвест холдинг АД с 20,58% и Община Балчик със 7,13%.

За последните 12 месеца акциите на дружеството поскъпват с 41,55% до 54 лв. за акция и 231 млн. лв. пазарна капитализация.

Свързани компании:

Албена АД(ALB)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 17 rate down comment 0
BSEtrader
преди 13 години
С 10% ръст приключи летния туристически сезон за Албена, но реализираните приходи са по-малко сравнение с миналата година. Това заяви в предаването "Капитал" Йовка Страшилова зам. търговски директор на комплекса. Причина за по малкото приходи са по-ниските цени на предлаганите оферти. През юли и август базите на курорта са били пълни на 100%, като дори не успяхме да отговорим на търсенето през тези месеци, обясни Страшилова. По-трудни са били месеците май и септември. Дори западноевропейските туристи, които традиционно избират крилата на сезона, тази година предпочетоха най-горещите летни месеци, коментира Страшилова. Като положителна тенденция тя посочи ръстът на немските туристи. (16%). Българските и руски туристи също са били повече. Полските туристи бележат също огромен ръст. За сравнение миналата година са били 500, докато това лято броят им е бил 5000. Целта ни е догодина да ги удвоим, каза още Страшилова.Радио "Добруджа"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още