Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Бъдещето на стрийминг бизнеса лежи на плещите на Disney

От отчета на компанията в сряда зависи дали доверието в сектора ще се възстанови

Бъдещето на стрийминг бизнеса лежи на плещите на Disney

Снимка: Bloomberg

Когато Walt Disney представи резултатите си за коледното тримесечие на 2021 г. в сряда, анализаторите на Wall Street ще проучат дали популярният герой от „Междузвездни войни“ Боба Фет, Бийтълс и героят на Marvel Hawkeye (Ястребово око) са съживили ръста в абонатите на стрийминг услугата на компанията Disney+, коментира Ройтерс.

Силното представяне ще допринесе за възстановяване на доверието в сектора, което пострада след по-слабата от очакваното прогноза за ръста през първото тримесечие. Това изтри голяма част от ръста на компанията на фондовия пазар, генериран през пандемията.

Disney ще трябва да достигне или надвиши 8,5 млн. нови абонати, които се очаква да е привлякла, сочат оценки на Factset. Това ще означава, че общият им брой ще е около 127 млн. към края на календарната 2021 г., или около половината от целите на Disney за 2024 г.

Компанията привлече едва 2,1 млн. нови абонати през фискалното четвърто тримесечие, което приключи на 2 октомври, което е най-ниският брой от старта на Disney+ през ноември 2019 г. Отчетът на Netflix през януари подчерта мрачните перспективи и повдигна въпроси за дългосрочната рентабилност на стрийминг бизнеса.

Още по темата

Ключово опасение на инвеститорите е посоката на растеж на Disney+ и способността да постигна насоките за фискалната 2024 г.“, пише анализаторът на Bank of America Джесика Райф Ерлих.

През първото си фискално тримесечие Disney пусна „Бийтълс се завръщат“ - документален филм с неизлъчвани преди кадри от работата на групата през 1969 г., както и сериала „Ястребово око“ и първия епизод на „Книгата на Боба Фет“.

Disney прогнозира, че ще достигне 230 млн. до 260 млн. платени абонати на Disney+ до края на фискалната 2024 г. - насоки, които потвърди през ноември.

Макар че стрийминг бизнесът на Disney е основен фокус, Ерлих казва за Ройтерс, че представянето на тематичните паркове на Disney – дългогодишен двигател на печалбата на компанията, може би се възстановява.

Чуваме, че посещенията са били силни“, казва тя. „Знаем, че има огромно насъбрало се търсене“.

Очаква се приходите от тематичните паркове да се възстановят със 76% до 6,3 млрд. долара.

Ерлих посочва Comcast, чието подразделение с тематични паркове отбеляза най-печелившото си четвърто тримесечие в историята на NBCUniversal’s, като сигнал, че търсенето се завръща. Тя очаква, че местните посещения за Disney са били силни, но парковете извън САЩ изостават.

Филмовото студио обаче остава засегнато от Covid и съпротивата на някои кино любители да се завърнат в кината. Филмите на студиото – които включват анимацията „Енканто“, „Уестсайдска история“ на Стивън Спилбърг и „Вечните“ на Marvel – са донесли 2,1 млрд. долара в боксофиса в Северна Америка, сочат данни на Comscore. Това е почти 10 пъти повече от продажбите от билети за 224,5 млн. долара за същото тримесечие на 2020 г., когато повечето кина бяха затворени, но е под сумата от 2,9 млрд. долара за периода през 2019 г.

Имаха поредно трудно тримесечие“, казва Ерлих. „Covid идва и си отива. Това наистина не е благоприятно за посещенията на кината, освен ако няма нещо, което наистина да изпъква, например Спайдърмен“.

Според анализаторите Disney ще отчете печалба за първото фискално тримесечие от 63 цента на акция при приходи от 20,91 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Законодателите на ЕС приеха широкообхватни технологични закони