Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Disney ще показва много малко реклами в поддържания от реклами Disney+

Общият брой на рекламите ще бъде ограничен до четири минути на час, а децата в предучилищна възраст няма да виждат никакви реклами

Disney ще показва много малко реклами в поддържания от реклами Disney+

Снимка: EPA/IAN LANGSDON

 

Американският развлекателен концерн Walt Disney Co. предприема подхода „по-малкото е повече“ по отношение на продажбата на реклами в стрийминг услугата на Disney.

В поддържаната от реклами версия на платформата, която ще бъде пусната по-късно тази година, Disney+ ще предлага около четири минути реклами на час, съобщиха представители на компанията.

Тя също така е решила да не пуска реклами по време на предавания, предназначени за деца в предучилищна възраст, когато стартира поддържаната от реклами версия на услугата, пише The Wall Street Journal. Според компанията децата в предучилищна възраст, които използват собствения си профил, за да гледат поддържаната от реклами Disney+, няма да виждат никакви реклами, независимо от това какво ще изберат да стриймват.

Още по темата

„Никога няма да събираме данни за отделни деца, за да ги таргетираме", каза Рита Феро, президент на отдела за рекламни продажби и партньорства на Disney. Планираното рекламно натоварване от четири минути на час е по-малко от това на повечето конкуренти на Disney+ и значително по-малко от това, което може да се намери в традиционната телевизия, твърдят представители на компанията.

Поддържаното от реклами ниво на Hulu, което също се контролира от Disney, показва почти два пъти повече реклами, отколкото Disney+, казва Феро. NBCUniversal, собственост на Comcast Corp., заяви, че поддържаното от реклами ниво на нейната услуга Peacock има около пет минути реклами на час, докато Discovery, част от Warner Bros., заяви, че HBO Max няма да има повече от четири минути реклами на час. За сравнение, според изследователската фирма Kantar, рекламите по традиционната телевизия обикновено са между 18 и 23 минути на час.

Купувачите на реклами твърдят, че Disney+ се стреми да таксува рекламодателите с около 50-60 долара за достигане до 1000 зрители - мярка, известна като CPM, или цена на хиляда. Disney отказва да коментира ценообразуването. Според купувачите на реклами този ценови диапазон е в съответствие с цените на другите водещи стрийминг услуги, но остава скъп, като се има предвид, че марките не могат да поискат рекламата им да се появява в определени програми, което могат да направят в традиционната телевизия.

Въпреки това перспективата рекламите да се появят в Disney+ е вълнуваща за „Медисън Авеню“ (където са централите на водещите рекламни агенции в САЩ, б. ред.) отчасти защото стрийминг услугите са едно от малкото места, където рекламодателите могат да достигнат до младите хора, които до голяма степен бойкотират традиционната телевизия през последните няколко години.

„Ако искате да достигнете до 25- или 30-годишни хора, трябва да сте в това пространство", казва Дейвид Кампанели, главен инвестиционен директор във фирмата за закупуване на реклами Horizon Media, визирайки стрийминг услугите. През миналата година Horizon е насочила около 20% от средствата си за телевизионна реклама към стрийминг услуги, каза той. До края на тази година той очаква Horizon да изразходва 60% от средствата за телевизионна реклама за традиционна телевизия, а 40% - за стрийминг платформи.

Disney+ е особено привлекателна за рекламодателите, тъй като нейното съдържание се счита за безопасно за марките, казват купувачите на реклами. Много компании попаднаха в капан през последните няколко години, след като техни марки се появиха в близост до противоречиво съдържание онлайн.

Disney+ „разполага с невероятно качествено съдържание", казва Кари Дринкуотър, главен инвестиционен директор на Mediahub, фирма за закупуване на реклами, собственост на Interpublic Group of Cos.

Disney разкрива рекламната си стратегия за Disney+ в момент, в който много големи телевизии представят своите мрежи и платформи на рекламодателите, започвайки продажбите на реклами за предстоящия сезон.

Разходите за телевизионна реклама в САЩ се очаква да нараснат с 6% тази година до 74,2 млрд. долара, включително за стрийминг, както и за национална и локална телевизия, става ясно от оценки на гиганта за закупуване на реклами GroupM, собственост на WPP PLC.

Купувачите на реклами предупреждават, че съществува риск глобалните икономически сътресения и войната в Украйна да намалят търсенето на реклами. Трите най-големи играча в областта на цифровата реклама в САЩ - Alphabet Inc. (компанията-майка на Google), Meta Platforms Inc. (компанията-майка на Facebook) и Amazon.com Inc. неотдавна заявиха, че ръстът на приходите им от реклама се е забавил значително.

Disney вероятно ще се сблъска на рекламния фронт с конкуренция от страна на най-големия играч в стрийминг индустрията - Netflix Inc., който миналия месец заяви, че проучва възможността да предложи по-ниска цена на ниво, поддържано от реклами, което е рязък обрат в сравнение с предишната му позиция, че рекламите и неговата услуга не са съвместими.

Netflix отказа да коментира допълнително плановете си или времето на пускането им. Рекламната индустрия приветства перспективата най-голямата стрийминг услуга да се отвори за реклами. В края на последното си тримесечие Netflix има 221,6 млн. абонати, а Disney+ - 137,7 млн.

Повечето стрийминг услуги вече предлагат по-евтина версия, поддържана от реклами, тъй като разпространението на платформите направи потребителите по-чувствителни към цените.

Disney не е казала колко ще струва поддържаната от реклами версия на Disney+. Версията без реклами се предлага за 7,99 долара на месец. Компанията заяви, че решението за създаване на поддържана от реклами версия на Disney+ е било с цел да се осигури по-ниска ценова опция за абонатите.

„Ние сме в уникална позиция да предоставим на аудиторията максимален избор на това какво и как да гледа", казва Карим Даниел, председател на Disney Media and Entertainment Distribution.

Когато Disney+ стартира през 2019 г., нямаше планове за създаване на версия на услугата с реклами, но мениджърите признаха за тази възможност.

„Винаги е било потенциално нещо, което можем да направим", казва Майкъл Паул, президент на Disney Streaming. „Последването ни от страна на Netflix в тази област потвърждава накъде вървим“.

Disney+ ще тръгне в България на 14 юни 2022 г. Цените за българския пазар също вече са ясни – 7,99 евро на месец или 79,90 евро за годишен абонамент. По-рано през годината компанията заяви, че това лято ще се появи в 42 държави и 11 нови територии, сред които освен България са Република Южна Африка, Турция, Полша и Обединените арабски емирства.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Законодателите на ЕС приеха широкообхватни технологични закони