Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Една "Мелиса" не остана

Melissa Climate на Любомир Янчев продаде всички налични устройства и се готви за експанзия в Испания и Турция

Една "Мелиса" не остана

Любомир Янчев (вляво). Снимка: Investor.bg

Търсенето на „Мелиса“ - устройството за контролиране на климатиците за 119 лв., е толкова голямо, че стартъпът Melissa Climate е продал всички 200 налични устройства за седмици. Това призна самият създател на младата компания Любомир Янчев в рамките на Клуб Investor "Иновации и предприемачи", който се проведе в Гранд Хотел София.

В момента компанията, която работи с дистрибутори на климатици и трима партньора в София и един във Варна, произвежда втора по-голяма партида.

До десетина дни Melissa Climate започва продажбите в Испания чрез собствен уеб сайт и с подкрепата на местна дигитална агенция, а в момента текат преговори за продажбата на 30 000 устройства в Турция.

Как се ражда идеята

„Преди година стартирах моя собствена компания заедно с двама колеги, която се фокусира върху оптимизирането на работата на климатиците и правенето им по-умни. Това беше дълго пътешествие, тъй като две години по-рано бях започнал с по-грамадна идея за това да управляваме всички уреди в дома -  осветление, климатици, щори, телевизори, с гласови команди, като и това започна като ученически проект“, разказа младият предприемач.

Тогава Melissa Climate попада в инкубатора на Deutche Telekom Hubraum в Полша, където Янчев е посъветван да се концентрира върху решаването на един специфичен проблем.

„След това осъзнах, че трябва да се фокусирам само върху един предмет и реших това да е климатикът“, признава той.  Компанията намира „двама прекрасни инвеститора, които видяха потенциала“. По думите на Янчев Melissa Climate е единствената българска стартираща компания, която е реализирала готов хардуерен продукт за пазара. 

Иновация, но не съвсем

Идеята на Янчев не е напълно непозната. „Бих се притеснил, ако нямаме конкуренция. Това означава, че никой друг не е видял потенциал“, признава младежът.

Основните конкуренти са германците Tado и израелците  Sensivo. Отличава ги цената на продуктите и гъвкавостта.  Tado продава устройството си за 179 евро за брой, а  Sensivo – за 199 долара. Българската „Мелиса“ струва 119 лева.

Но и това не е всичко - финландците поддържат 150 модела климатици, а българската компания – около 1000, като в рамките на седмица може да се добавя всеки един модел. 

Повече – във видеото! 

гледано: 10150   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: автор Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 3 години
Няма профилна снимка
Смарт дистанционно за климатик-добре щом има търсене . Но ми се струва ,че е добре да реализира първоначлната идея. За начало да добави и охранителни функции към устройството.

Още от Новини Клуб Investor
Българският финтех сектор е най-големият в Източна Европа