Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Иновациите държат бизнеса конкурентен на пазара

Всяко едно подобрение, което повишава конкурентоспособността на продукта, дори и условията на труд, е иновация, твърдят предприемачи

Иновациите държат бизнеса конкурентен на пазара

Снимка: Investor.bg

Иновациите са онези големи нововъведения в живота, които го подобряват значително, те са капацитета да мислим критично и да бъдем гъвкави, в същото време и малките иновации са много значими, те държат бизнеса конкурентен на пазара. Това са част от посланията, които бяха отправени от предприемачи и експерти, представители на различни сфери на бизнеса, по време на първия дискусионен панел на Клуб Investor "Иновации и предприемачи", който се проведе в Гранд Хотел София.

Всеки предприемач е склонен към иновации, каза д-р инж. Венцислав Славков, създател и управител на българо-германската фирма "Спесима" ООД. Според него за иноватора е задължително да има оригинална идея и да рискува да я приложи, за да види дали тя ще проработи.

Още по темата

Той твърди, че и малките иновации са много значими и затова не е необходимо да се прави постоянно нещо ново, за да бъдеш различен и конкурентен на пазара. „Може продуктът да се усъвършенства и така да се държи ноу-хау на пазара“, каза предприемачът.

Славков посочи, че иновациите може да бъдат различни видове – продуктови, организационни и други. Според него иновацията не е задължително да бъде изобретение – всяко едно подобрение, което ни дава качество на продукта и повишава неговата конкурентоспособност, дори и условията на труд, е иновация.

„Пазарът на иновации е отворен и трябва да се върви напред“, смята Славков. По негово мнение не е необходимо една малка компания на всяка цена да търси разрастване, за да реагира успешно на пазарните търсения.

Според д-р Анна-Мари Виламовска, секретар за иновационна политика на президента, иновациите са капацитета да мислим критично и да бъдем гъвкави.

„Така че всеки с хъс, визионерство и критично мислене може да създаде иновации. Нужно е, разбира се, благоприятна среда и кадри, които могат да създадат собствена компания или да работят в такава“, каза експертът.

Тя подчерта, че е много важно създаването на публично-частни партньорства, като подходяща среда за иновации у нас. Именно Техпаркът е мястото, където високотехнологичните продукти да бъдат тествани, посочи Виламовска и допълни, че той трябва да бъде открит в края на ноември.

Д-р инж. Венцислав Славков посъветва младите предприемачи да „пробват пазарите“, да имат повече увереност, защото по думите му не е страшно да продаваме на глобалния пазар.

„Трябва да се опитва, защото не се знае на кой пазар нещата ще потръгнат“, категоричен е той. От опита на своята фирма Славков препоръча да се търси оптималното сечение между цена и качество на даден продукт, защото това е ключ към пазарите дори при силната конкуренция на големи световни фирми, посочи д-р инж. Венцислав Славков.

По думите му винаги една идея може да бъде изкопирана, особено в наши дни винаги нещата могат да бъдат заменени, но важното е да я имаш.

„Следваме принципа, че иновациите не трябва да се търсят, а по-скоро не трябва да им се пречи, защото те се раждат сами от хората, които се стремят да си облекчат работата, което не изключва и мощните развойни отдели, където се правят мащабни изследвания“, твърди предприемачът. 

Станимир Бойчев, който е главен оперативен директор на ScaleFocus, има по-глобална визия за иновациите. Според него фирмите трябва да се опитват да мислят по-мащабно. "Днес компанията ни има офиси по света и причината за успеха ни е, че мислим по-разчупено, опитвахме се да правим нещата по по-различен начин отколкото са били правени в предишни години", обясни предприемачът.

„Растежът на една компания е по-голям, когато е основан не на собствен опит, а на чужда експертиза“, смята Бойчев. Това е много по-пряк път към иновациите, които дават и добавената стойност на продукта и на фирмата, каза специалистът. „По този начин доста по-бързо се получава растежът, отколкото ако разчиташ само на собствени сили“, уточни той.

Според Бойчев българските софтуерни компании успяват да се позиционират на световните пазари в прилагането на най-модерни технологии, защото цените са конкурентни. Софтуерни решения, които са последен писък на технологичната мода, това са ниши, където българските компании успяват да пробият по света.

Дарин Маджаров, създател на онлайн платформа Уча.се се ръководи от разбирането, че иновациите са онези големи нововъведения в живота, които го подобряват значително. "Стремим се да разработваме нови продукти за нашия пазар без да се разфокусираме и подхождаме много прецизно към тестването на идеите", обясни той. 

гледано: 8428   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Кадри от клуба вижте в галерията ни!

По статията работиха: автор Евгения Маринова, редактор Бойчо Попов

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини Клуб Investor
Българският финтех сектор е най-големият в Източна Европа