Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Как бирариите могат да спечелят от Интернет на нещата

Дигиталните сигнали, които оставят потребителите, дават нови възможности на компаниите във всички сфери

Как бирариите могат да спечелят от Интернет на нещата

 Снимка: Investor.bg

В Европа баровете за бира използват специална платформа, в която малки датчици, поставяни на дюзите за бира, събират информация за консумацията на напитката в различните дни и часове. 

Всички тези данни се събират, изпращат и анализират, за да се търсят по-добри модели на работа. В резултат става ясно какво количество бира трябва да поръча барът, в кои дни е необходимо да стимулира продажбите и коя бира е по-търсена.

Този пример за адекватно използване на дигиталните сигнали даде Георги Малчев, управляващ съдружник в xplora.bg, в рамките на  Клуб Investor.bg “Нови технологии: мисия успешен бизнес“.

Още по темата

По думите му малките и средни предприятия у нас все още не знаят как да използват дигиталните сигнали, които потребителите оставят.

На подобно мнение е и Никола Гечев, директор „Корпоративни продажби“ на Виваком. "Малкият и средният бизнес не познават в достатъчна степен концепцията за Интернет на нещата, а основни нейни посланици в момента са технологичните компании", каза той.

По думите му фирмите от различни индустрии се нуждаят от разяснения, за да научат повече за ползата, реалния ефект от наличието на свързаните устройства.

„Въпросът е не да покажем технологията, а ефекта който тя ще има върху тях“, допълни той.

Бизнесът се нуждае от консултанти, които да му помогнат, защото мениджмънтът може да се подведе и да инвестира излишно в подобни начинания, които не му носят достатъчно ползи, коментира от своя страна Димо Димов, съосновател на Solidfill.

Според Георги Малчев за компаниите е важно да знаят към кого се целят, какъв е профилът на потребителя и какво може да сработи специално за него. Всичко това става на базата на информацията, която този човек оставя в дигиталното пространство, посредством използването на умни устройства.

Така се стига до ключовия въпрос за обработката на големите обеми от данни и как компаниите да се справят с тях.

„Под някаква форма извлечената информация стои безцелно. Трябва някой да вземе правилното решение как да я използва. Това е най-голямото предизвикателство пред бизнеса“, допълни Никола Гечев.

Интернет на нещата ще доведе и до изграждането на т.нар. "умни градове". Какво ще донесат те на бизнеса, можете да научите от видеото: 

гледано: 4017   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа
 

Клуб Investor.bg се провежда с любезното съдействие на Виваком, Датикум - част от Сирма Груп, Немечек България и PCloud.

Институционален партньор на Клуб Investor.bg: Елана Финансов Холдинг.
По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Коментари (2)

2
 
3
 
2
преди 1 година
Няма профилна снимка
накрая, бара плаща на фирма за "анализа на интернета на нещата" и фалира.
даже не требва митьо очите да го посещава за такса спокйствие.
2
 
3
 
1
преди 1 година
Няма профилна снимка
Пълни тъпотии. На тия от Виваком главите им са пълни само с глупости, четат некви тъпи маркетингови брошури и си мислят, че могат да мислят. Не става само с четене, требе и акъл! Само да спомена: не ядем доматите с колците, господа:)

Още от