IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Летищата в Бургас и Варна са инвестирали 10 млн. лв. през 2015 г.

В първата година от концесионния договор за жп гарата в Пловдив направените инвестиции са за 1,7 млн. лева, показа отчет на транспортното министерство

21:42 | 13.12.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Летищата във Варна и Бургас са инвестирали 10,1 млн. лева през 2015 година по силата на сключения с правителството договор за концесия, става ясно от доклад на Министерството на транспорта за приходите от концесионна дейност през 2014 година и 2015 година.

Документът е разгледан на последното заседание на Министерския съвет, съобщават от превителствената пресслужба.
Година по-рано двете летища, чийто концесионер е Fraport, са инвестирали 9,8 млн. лева.

Като цяло през 2014 година по договорите за пристанищните терминали (Леспорт, Балчик, Свищов, Оряхово, Сомовит, Росенец, Бургас изток-2, Видин юг, Лом, Бургас-запад, Никопол, Русе-запад, Несебър, Видин-север и Фериботен комплекс Видин) признатите инвестиции са в размер от почти 64 млн. лева.

Общо получените приходи от концесионни плащания - от пристанищните терминали и летищата, през годината са в размер на 32,8 млн. лева.

В края на следващата, 2015 година, подписаните концесионни договори са за пристанищните терминали Леспорт, Балчик, Свищов, Оряхово, Сомовит, Росенец, Бургас изток-2, Видин юг, Лом, Бургас-запад, Никопол, Несебър, Видин-север и Фериботен комплекс Видин, за гражданските летища за обществено ползване Бургас и Варна, както и за Централна жп гара в  Пловдив.

В изпълнение на договорните задължения на концесионерите на пристанищните терминали за извършване на инвестиции  са признати инвестиции общо в размер на 58,2 млн. лева. В тази сума влизат и направените инвестиции по концесионния договор за пловдивската гара – първа договорна година, в размер на 1,7 млн. лева.

Получените приходи от концесионни плащания през отчетната 2015 г. са в размер на 34,7 млн. лева. 

След извършените проверки през отчетените периоди не са били констатирани нарушения, които да доведат до преустановяване на дейността на предоставените на концесия обекти, с изключение на договора за пристанищен терминал Русе-запад, който с е прекратен с решение на Министерския съвет от февруари 2015 година, отбелязват още от транспортното министерство.

В отделно решение министрите одобриха и доклад за приходите от концесионна дейност по Закона за подземните богатства през 2015 година. Те са в размер на 74 млн. лева, а по бюджетите на общините, на чиято територия са разположени находищата, са преведени 28,4 млн. лева при 25,1 млн. лева  през 2014 година, или с 13% повече.

С най-голям относителен дял от приходите (18,64%) е „Дънди Прешъс Металс Челопеч“, следван от „Елаците мед“ (16,27%), „Асарел медет“  (7,71%), „Проучване и добив на нефт и газ“ (3,15%), „Петрокелтик“ (2,4%) и др.

Към 31 декември 2015 г. в България действат общо 496 концесии за добив на подземни богатства, които са разпределени по следния начин: 19 – за метални полезни изкопаеми, 72 – за индустриални минерали, 17 – за нефт и природен газ, 18 – за твърди горива, и 370 – за строителни и скалнооблицовъчни материали, се посочва още в доклада.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:25 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още