IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По-малко са нарушенията в туристическите обекти по морето през този сезон

Процентът на нередностите е под 5% при направени 600 проверки, отчитат от КЗП

10:14 | 23.09.20 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Нарушенията в туристическите обекти по морето през този летен сезон са по-малко, отчитат от Комисията за защита на потребителите.

„Процентът на нередностите в туристическите обекти тази година е по-малък, той е под 5%, при направени 600 проверки са открити 20 нарушения”, каза в ефира на Нова телевизия председателят на комисията Димитър Маргаритов. По думите му през изминалия сезон хотелиерите и ресторантьорите са се старали повече да привличат клиенти с коректно поведение и цени. В други години процентът стига до 7, посочи той. 

Маргаритов коментира и кои са били най-фрапантните измами и какви глоби са получили нарушителите.

„Имаше случай, в който в офертата пише, че паркирането пред хотела е безплатно, а накрая се оказва, че това струва минимум 10 лв. На един от плажовете туристи бяха накарани да платят старите цени на шезлонгите и чадърите. Оправданието беше, че служителят е нов и се е объркал“, посочи Маргаритов. Според него това са примери как в България се правят опити за дребно хитруване.

По думите му средната стойност на санкциите за подобни нарушения е от 5000 до 10 000 лв. „Най-високата глоба наложихме за случая в Черноморец, където туристи бяха задължени да заплатят комплект чадър и два шезлонга, защото се намират на първа линия на плажа”, каза още председателят на КЗП.

Около 150 са жалбите на потребителите по Черноморието тази година. Не всички са завършили със санкции.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още