Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини от Черноморието

Улрих Хеппе: Фрапорт Туин Стар следи концесията на Летище София

Концесионерът очаква процедурата да се забави заради смяната на министъра на транспорта

Улрих Хеппе: Фрапорт Туин Стар следи концесията на Летище София

Снимка: Bulgaria ON AIR

Фрапорт Туин Стар следи ситуацията около концесията на Летище София и очаква процедурата да се забави заради смяната на министъра на транспорта, каза директорът Улрих Хеппе в интервю за Александър Богоявленски, водещ на предаването Авиошоу по Bulgaria ON AIR. За първи път в историята си летище Варна посрещна 2 милиона пътници.

- Поздравления отново за двумилионния пътник на летище Варна. Не намирате ли за символично, че начело на германска компания в България с български екипаж двумилионният пътник всъщност дойде с германски самолет, но с български екипаж?

- Това е много хубаво съвпадение. Много съм щастлив, че дойдоха с Germania. Не са много хората, които знаят, че това е германската авиокомпания. Дългогодишен партньор са и летят с български екипаж.
Имат добър продукт. Дойдоха с малко закъснение от Нюрнберг днес, заради удар с птица на летището там. Но всички са добре и това е чудесен ден.

- Вече казахте, че това е добър пример. Летище Варна всъщност е един от най-добрите примери в групата на Фрапорт. Така ли е?

- Точно така. Колегите ми във Fraport Group ми завиждат. В момента имаме 30 летища на 4 континента.
А в историята на летище Варна само в последните 3 г. са увеличили трафика с 62%. От 2015, 2016, 2017 до 2018 г.. Това е невероятно.

- Значи само за 7 години...

- Започнахме преди 10г. да работим тук, но аз говоря само за последните 3 години.

- Вече имаме 2 милиона пътници на летище Варна. Може би в не много далечно бъдеще ще празнуваме посрещането на 3 млн. пътници. Не е толкова невъзможно.

- Надявам се да се случи и да го отпразнуваме заедно. Но за следващата година амбициозната ни цел е да задържим това много високо ниво. След като за 3 години си постигнал 62% ръст, това е много необичайно. И сме позитивни в прогнозата си, че ще можем да задържим това много високо ниво. Но всъщност ръстът няма да може да продължи с тази скорост. Така че ще са нужни няколко години, за да стигнем до 3 млн.

*****

По отношение на инфраструктурата до и от летището нещата също се развиват. Виждаме големи инфраструктурни проекти във Варна. Това означава, че регионът расте. Какво означава това за авиоиндустрията и летището?

- Опитваме се и подобряваме нашата инфраструктура. Например тази година ще инвестираме 11 млн. лева в инфраструктура, а догодина, през 2019 г. – ще направим същото – още 11 млн лева.

Много е скъпо да се поддържа тази инфраструктура. Вижте тармака, напълно ще подменим настилката. И ще променим дизайна, за да пренаредим осветлението. Трябва да подобрим осветителната система. Само това е 4 млн. лева. И се надявам да стане за сезон 2020.

- Значи ще се прави следващия зимен сезон?

- Започнахме вече. Сега ще ускорим работата, когато трафикът намалее в края на сезона. Трябва да продължим през 2019 г. Ако времето е хубаво и ако бързаме, дори може да сме готови през 2019 г., но определено целта ни е сезон 2020.

- Големите инвестиции на летище Варна не спират?

- Не. Продължаваме. Вижте и сградите. Дирекцията ни е в хангара до терминала. Ще я ремонтираме и ще обновим конструкцията. Имаме около 60 инвестиционни проекти, които правим във Варна. В бъдеще ще има и още. През 2019 г. ще започнем да правим нова пожарна станция. И ще я строим в следващите години. През 2024 г. трябва да мислим за разширение на терминала, ако трафикът продължи да расте, както очакваме.

Има и много малки неща, например зареждането с гориво. Лоунджът например трябва да се разшири за зимата, защото виждаме, че все повече хора използват ВИП лоунджа, което ни радва. Това е удобно пространство и е търсено и през зимата, а е тясно, защото през лятото отваряме терасата.

- Можем ли да кажем, че цялата група на Фрапорт увеличава операциите си в България и вниманието остава насочено към страната ни? И можем ли да очакваме още ръст в близките години?

- Определено.

- И във Варна, и в Бургас?

- Харесваме страната. Харесваме красотата на този регион. Варна и Бургас. Също и столицата е привлекателна. София е атрактивна като дестинация за кратки почивки.

- Какво ще кажете за София? В момента има проект за международното летище в София. Фрапорт ще изрази ли някакъв интерес?

- Мисля, че колегите работят по това. Те се интересуват и работят по проекта. Официалният краен срок е 22 октомври, но със смяната на министъра на транспорта на България очаквам (процедурата) да бъде удължена. Още не знаем с колко.

Може датата да бъде отложена за декември. Но съм любопитен да видя какво ще решат. Не са обявили официално и затова не знам, но е атрактивно. Очаквам да видя голям интерес от международни играчи. И Фрапорт определено следи всички възможности.

Гледаме към още възможности и в Бразилия. Наскоро взеха две летища в Бразилия – на север и на юг. И има още приватизация, която предстои в Бразилия. Така че колегите във Франкфурт са много заети в момента.

Цялото интервю гледайте в Aвиошоу по Bulgaria on Air в събота от 16,00 часа! 

 

По статията работиха: автор Екип на Bulgaria On Air, редактор Надежда Бочева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини от Черноморието
До 2020 г. системите за морско наблюдение трябва да са напълно съвместими