IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Инвеститорите тръгват на лов за първокласни молове в Европа

Недостигът на първокласни търговски площи вероятно ще насочи вниманието им и към второстепенните локации, както и към търговските паркове

11:12 | 18.10.12 г. 2
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Все повече потребители посещават търговските центрове и ритейл парковете. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Все повече потребители посещават търговските центрове и ритейл парковете. Снимка: Ройтерс

След като европейските потребители промениха навиците си за пазаруване и се пренасочиха към модерните търговски центрове, логично първокласните търговски активи започнаха да привличат все повече вниманието на инвеститорите заради стабилните приходи и сигурната възвръщаемост, пише Wall Street Journal.

Заради страховете за еврозоната инвестициите в търговски имоти в Европа се свиха през първото полугодие, но през втората половина на годината започнаха да се възстановяват.

Наскоро от консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL) съобщиха наскоро, че през третото тримесечие директните инвестиции в търговски имоти на Стария континент са нараснали до 6 млрд. евро от 3,9 млрд. евро през предходните три месеца, като около три четвърти от тях са концентрирани на основните пазари – Великобритания, Германия и Франция.

Норвежкият държавен инвестиционен фонд пък напоследък засилва придобиванията на имоти на ключовите пазари в Европа, като само в последните седмици фондът обяви няколко значими сделки.

Ейдриън Пийчи от JLL коментира, че от известно време се наблюдава сериозен интерес от чужбина към търговския сегмент в Европа. Той посочи, че особено в държавните инвестиционни фондове е концентриран огромен ресурс, който все още търси най-подходящите инвестиции.

Пийчи допълни, че най-сериозен интерес заявяват големи институционални инвеститори от САЩ, Канада и Азия.

Статистиката на British Retail Consortium показва, че конкретно във Великобритания човекопотокът по търговските улици чувствително е намалял, като се наблюдава и ръст на празните магазини.

Същевременно данни на консултантската компания Experian сочат, че се засилва човекопотокът към търговските центрове и ритейл парковете. През второто тримесечие, откогато са последните актуални данни, увеличението е било 2,4 на сто.

Освен това търговските центрове са започнали да предлагат по-конкурентни наеми в сравнение с търговските улици. Нетният резултат: миграция на търговците на дребно от магазините по главните улици към моловете, което пък поражда недостиг на първокласни търговски площи. Напрежение на пазара се нагнетява и заради очакваното забавяне на строителството на нови модерни търговски площи заради проблеми с финансирането.

Експерти от бранша очакват инвеститорите да започнат да се оглеждат за търговските площи на по-второстепенни локации, както и за площи в търговските паркове в покрайнините на градовете. Те са по-подходящи за магазините за електроника и мебели, но напоследък и модните брандове проучват възможностите за експанзия в подобни ритейл паркове.

Swarovski например откри първия си извънградски магазин в Glasgow Fort shopping park, като редица модни брандове взеха пример и също се насочиха към подобни локации.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:54 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
space-man
преди 11 години
Хората си търсят закъсали клиенти с молове да ги консултират. Това е целта на статии от този род.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
dean.jordanov
преди 11 години
Да заповядат в Русе. Имаме 2,5 празни мола - могат да ги напълнят с магазини, ако могат да си позволят загубите после.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още