IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай ще строи най-дългия тунел под море в света

123-километровият тунел под протока Бохай ще свързва градовете Далиен и Янтай, и ще струва около 42 млрд. долара

13:13 | 12.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Бохайско (горе) и Жълто (долу) море. <em>Снимка: eutrophication&amp;hypoxia by Flickr, лиценз: <strong><a href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en" target="_blank">Creative Commons</a></strong></em>.</p>

Бохайско (горе) и Жълто (долу) море. Снимка: eutrophication&hypoxia by Flickr, лиценз: Creative Commons.

Китай ще инвестира 260 млрд. юана, или около 42 млрд. долара, за да съживи плановете си да построи най-дългия подморски тунел в света през протока Бохай, който ще свърза източната и севериозточната част на страната, съобщиха местните медии, цитирани от Reuters.

123-километровият тунел ще тръгва от пристанищния град Далиен в североизточната провинция Ляонин и ще стига до гр. Янтай в източната провинция Шандун. В пресата не се посочвa кога се очаква да бъде завършен проектът.

Плановете за изграждането на тунела бяха обявени още през 1994 г. Тогава разходите по проекта се оценяваха на 10 млрд. долара, като очакванията бяха той да бъде завършен преди 2010 г. Повече от 20 г. по-късно обаче проектът продължава да e в етап на планиране.

Информацията за възобновените планове идва близо месец, след като Никарагуа предостави на китайска фирма концесия със срок от 50 г. за проектирането, изграждането и управлението на транспортен канал през централно-американската държава, който ще се конкурира с Панамския канал.

В момента рекордът за най-дълъг подморски тунел в света принадлежи на Япония. 54-километровият Сейкан свърза островите Хоншу и Хокайдо и е пуснат през 1988 г. след повече от 20 години строителство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:48 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още