IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Определят режима за паркиране на живеещите в "синя зона" след законови промени

В началото на годината ВАС отмени като незаконосъобразен режимът на платено преференциално паркиране по постоянен адрес в София

09:34 | 26.10.10 г. 2
Определят режима за паркиране на живеещите в "синя зона" след законови промени

Столичната община ще определи режим за паркирането на живеещите в "синя зона" след приемането на поправките в Закона за движение по пътищата, внесени в Народното събрание на 21 октомври, каза заместник-кметът на София Любомир Христов, цитиран от БТА.

В началото на годината ВАС отмени като незаконосъобразен режимът на платено преференциално паркиране по постоянен адрес в Наредбата за организация на движението на територията на Столичната община. Причината беше текст, който гласи, че в населените места собственикът или администрацията, управляваща пътя, може да определи райони, пътища или части от пътища за зони за кратковременно паркиране в определени часове на денонощието. Това време не може да бъде по-малко от 30 минути и повече от 3 часа.

Предложението, внесено от депутата от ГЕРБ Иван Вълков и група народни представители, предвижда отпадането на времевото ограничение за режим на краткотрайно паркиране.

В мотивите към законопроекта, предложен от Вълков, се посочва, че е налице развитие на обществените отношения, свързани с паркирането в столицата, а вероятно и в други населени места, които налагат разширяване на зоните за платено паркиране, създаване на нови възможности в начините на заплащане, промени във времетраенето на паркирането. Развитието и усъвършенстването на отношенията в тази област налага необходимост от обособяване на повече от една зона за платено паркиране, които да се различават по своите граници и обхват, по размер на цени за паркиране и по максимално допустимото време за престой, пише Вълков.

Поправката в закона ще даде възможност на общината да обособи две от трите зони за платено краткотрайно паркиране.

Концепцията за паркиране в София беше изработена от работна група и обявена за обсъждане още в първата половина на годината. Според нея трябва да се обособят три зони с режим на платено паркиране, като най-вътрешната - "синя" ще обхваща сегашната територия на "синя зона", "зелената" ще обхване нови територии от града, а в жълтата влизат и улиците в по-близките до центъра квартали.

От общината обявиха малко след излизането на концепцията, че първоначално ще се въведе платено паркиране в "синя" и в "зелена" зона, като евентуално то ще е съответно два и един лев на час. Допълнителен елемент ще е разрешеното време за престой - в "синя" зона то ще е два часа, а в другите зони - повече.

В законопроекта е предвидена още една промяна, свързана с управлението на трафика в градска среда. Тя предвижда лишаване от свидетелството за правоуправление от един до шест месеца и глоба от 50 до 200 лева на всеки, който управлява моторно превозно средство по пътна лента, сигнализирана за движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници, без да има право на това.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:10 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
gatzo
преди 13 години
Последно, към днешна дата, 21.11.2010г.- знае ли някой как мога дза паркирам новозакупена кола, на 3 месеца, в синята зона на София, пред дома си!!! без да бъда глобен???Някъде се чу, да снимам "големия" талон и да го слагам на стъклото, но това облечено ли е в разпоредба???Д-р Георгиев
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
X-pert
преди 13 години
Доколкото си спомням ВАС издава това решение по искане на жители на съответните улици със синя зона и то само формално засяга времето за престой. Освен това, съществуването на зони различни от синята, а и самата синя зона са допълнителен скрит данък. Тези пътища са "общински", но в Булгаристания разглеждат общината като нещо отделено от жителите, сякаш общинският съвет, наистина съставен от доста съмнително богати хора и присъстващ там благодарение на гласуването на 30% от жителите на града, предимно от *** произход, т.е. неплащащи данъци, е истинският притежател на пътищата. Тези пътища са платени с данъците от доходите, които внасяме в общината, данъците за недвижимата ни собственост и т.н. В същото време предлогът, че ще се реши проблемът с паркирането и трафика е невероятна глупост, която може да бъде внушена единствено на сенилни възрастни хора и много малки деца, защото физически тези автомобили съществуват и синята зона не ги дематериализира.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още