Ниските цени на енергийните продукти тласнаха германската инфлация насред причинената от коронавируса криза до най-ниското ѝ ниво от ноември 2016 г. Нивото на инфлация спадна до 0,9 процента през април спрямо 1,4 процента през предходния месец, както Федералната статистическа служба обяви в четвъртък и по този начин преработи леко нагоре първата си оценка от края на април. Първоначално бе отчетена стойност от 0,8 процента.
Икономическите сътресения след избухването на пандемията на коронавируса драстично понижиха цената на петрола. Това направи енергията като цяло по-евтина - с 5,8 процента спрямо цената ѝ от април 2019 г. Като цяло зареждането с гориво е било с 15 процента по-изгодно, докато цената на мазута спадна с почти 24 процента. Ако се изключат волатилните енергийни цени, инфлацията през април щеше да бъде значително по-висока - 1,6 процента.
От друга страна храната стана е по-скъпа - с 4,8 процента. „Тук последиците от кризата станаха особено ясни чрез увеличението на цените на плодовете (+11,0 процента) и зеленчуците (+6,5 процента)“, обясняват статистиците. Услугите са стрували средно с 1,3 процента повече, докато цените на наемите са поели нагоре с 1,4 процента.
Федералното правителство приема, че инфлацията ще спадне до 0,5 процента през 2020 г., след като възлезе на 1,4 процента през 2019 г. Европейската централна банка гледа на стойност от малко под два процента като на идеалното ниво за икономиката, но не успява да постигне тази цел за еврозоната от години.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?