Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Германското потребителско доверие расте за първи път от 4 месеца

GfK обяснява повишението на показателя с намаляването на водещите лихви на ЕЦБ

Германското потребителско доверие расте за първи път от 4 месеца

Снимка: Ройтерс

Германското потребителско доверие се е повишило през септември за първи път от четири месеца, прогонвайки облаците на икономическия хоризонт, съобщи днес компанията за маркетингови анализи GfK, цитирана от DPA и БТА.

GfK обяснява повишението на показателя с намаляването на водещите лихви на Европейската централна банка (ЕЦБ) на 12 септември. Предварителният индекс на потребителското доверие, съставян от компанията, е на равнище 9,9 пункта за октомври или с 0,2 пункта повече от предходния месец.

Още по темата

Миналия месец индексът остана стабилен, след като три месеца поред се понижаваше. Анализаторът на GfK Ролф Бюркел обръща внимание на противоречащи си тенденции.

От една страна очакванията за икономиката са се възстановили до известна степен, но същевременно анкетираните отново показват по-голям песимизъм що се отнася до промяната в личните им доходи.

Бюркел казва, че решението на ЕЦБ да намали лихвата по депозитите на търговските банки от минус 0,4 на минус 0,5 процента и да възобнови програмата си за изкупуване на облигации е причината за засилването на желанието на потребителите да купуват. Той отбеляза също, че желанието да се спестява е намаляло до най-ниското си равнище от април 2016 година.

Според него потребителите се опасяват, че банките ще започнат за им удържат пари за това, че държат депозитите си в тях. 

През последните години разходите на домакинствата се превърнаха в основен двигател за икономическата експанзия в Германия, намирайки подкрепа от рекордно високата трудова заетост, от все по-голяма сигурност на работните места, от увеличаващите се с по-добро темпо заплати, от сдържаната инфлация и от ниските разходи по заемите. Слабите потребителски нагласи през третото тримесечие обаче предполагат, че разходите на домакинствата са в подкрепа на очакванията за ново понижаване на БВП и за навлизането на Германия в т.нар. "техническа рецесия".

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Хонконг ще подпомогне предприятията с над 3,8 милиарда долара