Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Изборите във Великобритания са натежали върху потребителското доверие през юни

Негативен ефект върху индекса е имало и отслабването на жилищния пазар

Изборите във Великобритания са натежали върху потребителското доверие през юни

Снимка: Архив Ройтерс

Объркващите изборни резултати във Великобритания и отслабването на жилищния пазар са довели до остра загуба на доверие сред потребителите, оставяйки страната зависима от износа, за да се избегне рецесия, сочи ново проучване, цитирано от Ройтерс.

Индексът на потребителското доверие, измерван от YouGov, е спаднал до 106,9 пункта през юни - нива малко по-високи от отчетените след шокиращото решение на референдума миналата година за напускане на Европейския съюз.

Предварителната ни оценка е, че икономическият растеж остро ще се забави през следващите месеци и страната ще бъде спасена от рецесия само чрез силната международна търговия“, казва Дъглас МакУилямс, заместник-председател на Centre for Economics and Business Research, който съставя индекса заедно с YouGov.

Още по темата

Провалът на министър-председателя Тереза Мей да си гарантира парламентарно мнозинство на изборите на 8 юни, повишавайки перспективата за слабо правителство, е натежал на потребителите, които вече усещат бремето от по-силната инфлация и по-слабия ръст на заплащането, казва YouGov.

“Но истинският повод за опасение е охлаждането на пазара на жилища, тъй като това е едно от ключовите неща, подкрепящо потребителското доверие през последните няколко години“, казва Стивън Хармстън, ръководител на YouGov Reports.

Заключенията на YouGov са базирани на данни, събирани между 9 и 21 юни.  

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Лагард открехва вратата за по-гъвкав подход към инфлационната цел