Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Коронавирусът смрази германските потребителски настроения през юли

Индексът остава непроменен на ниво от -0,3 пункта

Коронавирусът смрази германските потребителски настроения през юли

Снимка: Bloomberg

Потребителските настроения в Германия останаха без промяна през юли, като купувачите са готови да харчат повече, но перспективите за икономиката стават по-песимистични от месец по-рано поради притеснения за нарастващия брой заразени от COVID-19, съобщи Ройтерс.

Индексът на потребителските настроения на изследователския институт Gfk, базиран на проучване сред около 2000 германци, остава непроменен на ниво от -0,3 пункта. За сравнение, прогнозата на Ройтерс беше за повишение до 1 пункта.

След повече от два месеца на непрекъснат спад на случаите на COVID-19, те отново нарастват от началото на юли, главно поради разпространението на по-заразния делта вариант.

На този фон очакванията за икономиката и доходите леко спаднаха и инфлацията се очаква да се ускори, докато склонността към покупки се увеличи. "Въпреки настоящата стагнация на доверието на потребителите вътрешната икономика ще има положителен принос за цялостното икономическо развитие през втората половина на годината", заяви експертът от GfK Ролф Буеркл.

Приблизително 60% от 83 милиона души в Германия са си поставили първа ваксина срещу COVID-19, а около половината от населението е напълно ваксинирано.

Отделно проучване, публикувано в понеделник, показа, че германският бизнес климат се понижава неочаквано през юли поради продължаващите притеснения за веригата на доставки на фона на нарастващите коронавирусни случаи, като отбеляза първия си спад от януари.

Индикаторът за потребителския климат прогнозира развитието на реалното частно потребление през следващия месец. Показател, отчитащ над нулата, сигнализира за годишен ръст на частното потребление. Стойност под нулата показва спад в сравнение със същия период преди година.

Според GfK промяната в показателя с един пункт съответства на годишна промяна от 0,1% в частното потребление.
Индикаторът "готовност за покупка" представлява баланса между положителните и отрицателните отговори на въпроса: "Мислите ли, че сега е подходящ момент за закупуване на основни артикули?" Той се повишава до 14,8 пункта от 13,4 пункта през юни и 42,5 пункта преди година.

Подиндексът на очакванията за доходите отразява очакванията за развитието на финансите на домакинствата през следващите 12 месеца. Той се понижава до 29 пункта в сравнение с 34,1 пункта през миналия месец, но е по-висок спрямо 18 пункта, отчетени през юли 2020 г.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
АЦБ: Има все повече доводи за затягане на паричната политика