Настроението сред германските износители се влошава въпреки смекченото напрежение около търговския спор между САЩ и Китай.
Барометърът на Ifo спадна от 2,0 пункта до 0,9 пункта през януари, както обяви мюнхенският институт във вторник, оповестявайки резултатите от акнетата си сред 2300 компании.
„Наскоро стихналата несигурност на световните пазари все още не се отразява под формата на по-добри поръчки за германските износители", заяви президентът на Ifo Клеменс Фюст.
Тенденцията е различна в отделните сектори. Производителите на устройства за обработване на данни и оптични устройства отчитат силно забавяне. „Техният износ се развива по-малко динамично", каза Фюст. Същото важи за фармацевтичната индустрия и производителите на храни и напитки.
„В автомобилната индустрия се засилва скептицизмът към увеличаване на чуждестранните продажби“, казва ръководителят на Ifo. В химическата промишленост обаче все повече компании отчитат допълнителни поръчки от чужбина. Това може да се каже и за мебелната индустрия.
Търговските конфликти и редица политически несигурности, като Brexit, натежеха върху глобалния стокообмен през 2019 г. Тази тенденция може да се запази и през 2020 г. Германската търговско-промишлена палата (DIHK) прогнозира спад на германския износ с 0,5 процента за текущата година. Това би било първото понижение след икономическата и финансова криза през 2009 г.
Ifo публикува своя индекс за бизнес климата в понеделник. Барометърът за бизнес климата през януари изненадващо спадна до 95,9 пункта от 96,3 пункта, показа проучване сред около 9000 мениджъри. Експертите обаче очакваха увеличение.
„Германската икономика започва новата година с известна сдържаност", заяви президентът на Ifo Фюст вчера. Мениджърите на компании преценявали перспективите си по-скептично, но бизнес състоянието – по-благоприятно, отчита той.
През изминалата година икономиката на Германия изпитваше сериозни затруднения основно поради търговската война между САЩ и Китай, която доведе до забавяне на глобалния икономически растеж. Страната дори беше на крачка от изпадането в рецесия през третото тримесечие на 2019 г. Все пак в края на годината промишленият сектор отчете подобрение.
На този фон през миналата седмица президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши да наложи 25-процентови мита върху вноса на автомобили от Европейския съюз, ако блокът не се съгласи на търговска сделка. Ако митата бъдат наложени, Германия ще бъде особено силно засегната, тъй като автомобилният сектор е ключова част от индустрията на страната.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп