IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Оптимизмът около ваксините повишава потребителските настроения в САЩ

Показателят за текущите условия се покачва до 91,8 пункта, отчитайки най-високата си стойност от март насам

18:45 | 11.12.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Nina Westervelt/Bloomberg</em></p>

Снимка: Nina Westervelt/Bloomberg

Показателят на потребителските настроения в САЩ неочаквано нараства в началото на декември, приближавайки се до най-високото ниво за годината, регистрирано през март, на фона на надеждите за скорошно масово ваксиниране за овладяване на пандемията, съобщава Bloomberg. 

Индексът на Университета в Мичиган, измерващ потребителските настроения, се покачва с 4,5 пункта до 81,4 пункта спрямо месечната му стойност за ноември от 76,9 пункта. В същото време средната оценка на анкетираните от Bloomberg икономисти е за ниво от 76 пункта.

Показателят за текущите условия се покачва до 91,8 пункта, отчитайки най-високата си стойност от март насам, докато индексът на очакванията нараства с 4,2 пункта до 74,7 пункта. Перспективите на респондентите за икономиката през следващите пет години отчитат най-голям ръст в началото на декември от май 2011 г.

 Показателите отразяват оптимизма около предстоящото масово ваксиниране, което трябва облекчи ограниченията за бизнеса и обществеността и ще позволи на много дейности да бъдат възобновени. В същото време продължаващото разпространение на вируса кара все повече хора да поглеждат към Вашингтон, където продължават дискусиите относно новия пакет държавни стимули.

сащ сащ

Проучването, проведени между 23 ноември и 9 декември, показва, че макар дългосрочните възгледи за бизнес условията да се подобряват значително, нагласите на потребителите относно тяхното финансово състояние до голяма степен остават непроменени.

Докладът отразява колебанията на пазара на труда, където наемането на нови работници се забавя през ноември, а заявленията за обезщетение при безработица нарастват миналата седмица до най-високото си ниво от септември насам.

В същото време потребителите очакват цените на потребителските продукти да нараснат с 2,3% през следващата година в сравнение с ръста от 2,8%, отчетен през ноември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:23 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 2
ing5rov
преди 3 години
оптимизъм друг път !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още