IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителският климат в Германия се подобраява за втори пореден месец

Текущото подобрение може да остане мимолетно заради новите блокади

11:45 | 25.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Настроението на германските потребители се подобрява за втори пореден месец през април, подсилено от облекчаването на мерките срещу коронавируса в началото на март, въпреки че скорошното решение за удължаване на ограниченията помрачава перспективите, съобщава Ройтерс.

Индексът на потребителските настроения, базиран на проучване сред около 2000 германци, се покачва до -6,2 пункта за април от ревизираните -12,7 през март, показват данни на изследователският институт GfK.

потребителски потребителски

Това е най-добрият резултат от ноември насам, когато започна частичното блокиране за овладяване на втората вълна, и надминава прогнозата на Ройтерс за -11,9 пункта.

Очакванията за доходите нараснаха до 22,3 пункта спрямо 6,5 пункта през предходния месец. Това съвпада с проучване на института Ifo и агенцията за временна заетост Randstad, което показа, че по-голямата част от германските компании очакват заплатите да се увеличат през 2021 г.

Проучването на Gfk се проведе от 3 март до 15 март, преди Германия да удължи мерките си до 18 април и преди временното спиране на ваксинирането с AstraZeneca заради възможни странични ефекти.

Втората блокада, която беше въведена в средата на декември, принуди повечето магазини и услуги да преустановят дейност. Ресторанти, барове и места за забавления са затворени от началото на ноември.

„Поредното строго блокиране ще навреди сериозно на потребителския климат и текущото подобрение ще остане мимолетно“, каза изследователят на GfK Ролф Буркъл.

Индикаторът на потребителския климат прогнозира развитието на реалното частно потребление през следващия месец. Показател над нулата сигнализира за годишен ръст на частното потребление. Стойност под нулата показва спад в сравнение със същия период преди година.

Според GfK промяна от един пункт в показателя съответства на годишна промяна от 0,1% в частното потребление.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:45 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още