Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Потребителското доверие в Германия неочаквано се влоши

Склоността за купуване се понижава до най-ниското си ниво от над две години

Потребителското доверие в Германия неочаквано се влоши

Снимка: Архив Ройтерс

Германските потребители не са оптимистично настроени за месец април, което означава, че разходите на домакинствата може да отслабнат през второто тримесечие на тази година, съобщава Ройтерс.

Още по темата
Индексът на GfK, измерващ потребителското доверие през април, се понижи до 10,4 пункта при консенсусна прогноза на анализаторите за 10,8 пункта.

Очакванията са именно вътрешното търсене да бъде единственият двигател на растежа през тази година в най-голямата икономика в Европа, тъй като износителите се борят с глобалното икономическо забавяне, търговските спорове и несигурността около Brexit.

Рекордно високата заетост, ръстът на заплатите, забавянето на инфлацията и ниските разходи по заемите помогнаха разходите на домакинствата да заемят мястото на износа като най-важния стълб за икономическия растеж.

Допитването до около 2 хил. германци показва, че очакванията по отношение на доходите леко спадат. В същото време склоността за купуване се понижава до най-ниското си ниво от над две години.

„Въпреки влошаването на данните през април потребителското доверие сред германците остава категорично на добри нива“, коментира експертът на GfK Ролф Бюркл. Според него силният пазар на труда в Германия и увеличаващата се заетост би трябвало да гарантират, че потребителите ще продължат да харчат парите си, особено когато ниските лихвени проценти правят спестяването непривлекателно.

„Очаквам частното потребление да остане важен стълб на икономическия растеж в Германия през тази година“, заяви още експертът на GfK.

От ключово значение за най-голямата икономика в Европа е обаче несигурността, свързана с Brexit и търговските конфликти да не се увеличава още повече.

Междувременно в понеделик стана ясно, че доверието сред германските компании неочаквано се е подобрило през март, осигурявайки проблясък надежда за най-голямата европейска икономика. Индексът, измерван от института Ifo, нарасна до 99,6 пункта, изпреварвайки прогнозите на икономистите за 98,5 пункта.

По статията работиха: Магдалена Иванова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Какво да очакват пазарите през новата седмица?