Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Потребителското доверие в Германия се подобрява за пръв път от два месеца

Очакванията на домакинствата за доходите бележат ръст, а склонността на потребителите към пазаруване също расте

Потребителското доверие в Германия се подобрява за пръв път от два месеца

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Потребителското доверие в Германия се подобрява за пръв път от два месеца. Така германските потребители започват 2022 г. с прекъсване на низходящата тенденция в очакванията. Такива са прогнозите на изследователския институт GfK за следващия месец.

GfK прогнозира спад от 6,7 пункта на потребителското доверие през февруари. Така е налице ръст от 0,2 базисни пункта спрямо януарското понижение от 6,9 пункта.

Това означава, че потребителското доверие леко се подобрява след двумесечни спадове. Растящите тенденции към спестяване обаче ограничават ръста на показателя.

Още по темата

„Въпреки растящия брой на новозаразените с коронавирус и инфлацията, потребителите отново демонстрират известна доза оптимизъм в началото на годината. И по-конкретно, те се надяват на леко облекчаване на ценовите тенденции, тъй като базовият ефект от отмяната на намаления ДДС ще забави инфлацията до известна степен. Въпреки това очакванията за потребителските цени продължават да са по-високи спрямо предходните години“, каза икономистът в института Ролф Бюркъл. Според него пандемичната обстановка ще се облекчи през пролетта, което съответно ще доведе до разхлабване на ограничителните мерки.

След три поредни цикъла на спадове потребителското доверие се увеличава през януари – показателят нараства с 5,7 базисни пункта до 22,8 пункта. Това е увеличение от над 21 базисни пункта на годишна база.

Според официалната статистика германската икономика се е разширила с 2,7% през 2021 г. Очакванията са нейното възстановяване да продължи и през 2022 г., като се ускори. Ключова роля за това ще има частното потребление. Тези прогнози обаче предполагат, че проблемите с веригите на доставки могат да бъдат разрешени.

Очакванията относно доходите също се връщат на положителна територия, отбелязвайки ръст от 10 базисни пункта до 16,9 пункта. На годишна база увеличението е в размер на 19,8 базисни пункта.

Склонността на потребителите към пазаруване също расте. Показателят се покачва с 4,4 базисни пункта до 5,2 пункта.

По статията работиха: Симона Гоцова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Новини
Сърбия планира да увеличи дела на възобновяемите енеригйни източници до 40%