IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ускорената инфлация в Германия води до лек спад в потребителското доверие

Икономическите очаквания и склонността към пазаруване се повишават, след като записаха спадове миналия месец, но очакванията за доходите се понижават леко

09:58 | 23.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Потребителското доверие в Германия отправя смесени сигнали през март. Икономическите очаквания и склонността към пазаруване се повишават, след като записаха спадове миналия месец, но очакванията за доходите се понижават леко. Тъй като и склонността към спестяване се повишава през март, като цяло прогнозата за потребителския климат през април се понижава до 9,8 пункта от 10 пункта през март. Това показва изследването на компанията за маркетингови проучвания GfK.

Ускорената инфлация в Германия и произтичащите от това опасения за покупателната способност очевидно пречат на пълното възстановяване на потребителското доверие през март. Макар че икономическите очаквания и склонността към пазаруване до голяма степен компенсират загубите от предния месец, очакванията за доходите се понижават втори пореден месец. 

Показателят за икономическите очаквания се повишава с 8,4 пункта до 18,1 пункта. В сравнение с миналата година по това време индикаторът е с 18 пункта нагоре.

Индексът за очакванията за доходите обаче се понижава втори пореден месец, но спадът е умерен – в размер на 4,7 пункта до 43,4 пункта, което все още се счита за високо ниво. Ускоряването на инфлацията през последно време изглежда притеснява потребителите във федералната република. Германците са чувствителни на промени в някои цени, например на горивата за транспорт и отопление, посочват от GfK.

Инфлацията в Германия през февруари се ускори до 2,2% спрямо 1,9% през януари.

Показателят за склонността към пазаруване записва ръст от 3,9 пункта до 55,5 пункта, като по този начин до голяма степен компенсира спада от предишния месец.

Въз основа на своето проучване GfK прогнозира, че потребителското доверие ще се понижи от 10 пункта през март до 9,8 пункта през април.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още