Burberry Group обединява сили с китайския интернет гигант Tencent Holdings, оператор на социалната мрежа WeChat, в експериментална колаборация между социални медии и търговия на дребно на ключовия пазар на луксозни стоки в Китай.
Първата стъпка в сътрудничеството с китайска телекомуникационна компания ще бъде магазин на Burberry в Шънджън. Пространството ще предлага „уникални изживявания, които свързват социалния и онлайн живот на клиентите на луксозни стоки с тяхната физическа среда“, заявиха от Burberry.
Този ход идва, след като британската компания отчете шестмесечни приходи, които надминаха очакванията, подпомогнати от добрите отзиви на клиентите за дизайнера Рикардо Тиши. Акциите на компанията поскъпват с над 2,2% минути преди 16 ч. българско време.
Тъй като в социалните медии инфлуенсърите изместват топ моделите и лъскавите списания като двигател на маркетинга, стимулирайки растеж в областта на грима, модата, изисканото хранене и пътуванията, луксозните марки се опитват да бъдат в крак с тенденциите. За да примамят в магазините потребителите, които обичат да си правят селфита, търговците на дребно разполагат уникални фонове за снимки, включително стенописи, големи огледала, величествени стълбища и арт инсталации.
„Социалните медии и преживяването в магазините са важни източници на вдъхновение за потребителите на луксозни стоки и преходът между тях става все по-плавен“, каза главният финансов директор Джули Браун по време на разговор с репортери, цитиран от Bloomberg.
Burberry беше една от първите модни марки с присъствие във Facebook. Британският бранд също така продава ограничен брой продукти чрез публикации в Instagram. Миналия месец компанията обяви сключване на сделка със сайта за луксозни винтидж артикули RealReal.
Тъй като популярната социална мрежа Instagram е забранена в Китай, сделката с Tencent може да засили видимостта на Burberry на този пазар. Напоследък луксозната марка понася удари върху продажбите си заради продължаващите протести в Хонконг. От Burberry съобщиха, че продажбите на територията са намалели с двуцифрен процент.
На други места компанията се справя по-добре, като коригираната оперативна печалба е нараснала до 203 млн. паунда (260 млн. долара) за шестте месеца до септември. Продажбите на дребно са нараснали с 4% на сравнима основа в съответствие с очакванията.
Burberry се стреми да намали бизнеса си на едро, ограничавайки излагането си в основните универсални магазини и в други търговски обекти, в опит да придаде на марката по-ексклузивен имидж.


Погасяват по давност останалите дни платен годишен отпуск за 2023 г.
Осъдиха мъж във Варна за заплахи за убийство към жена му
Тръмп с острата атака срещу европейските лидери
Мъж и жена са с опасност за живота след побой
МВР с акция във финансови и заложни къщи
Макрон е подложен на силен натиск да се оттегли сам от президентския пост
Бившият директор на BlackBary настоява Канада да се защити от Доналд Тръмп
Heidelberg Materials Devnya сключи стратегическо партньорство за съхранение на CO₂ у нас
Печалбата на Trafigura надмина $2.6 млрд. в силна година за петрол и метали
Гопинат предупреждава за рисковете за независимостта на Фед, част 2
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Ford връща Fiesta с помощта на Renault
Сърбин е следващият шеф на BMW
България и САЩ засилват сътрудничеството си в енергетиката, отбраната и инвестициите
Мащехата и бащата на Лео ди Каприо откраднаха шоуто с рядка поява
Испания отхвърля европейските предложения за мигрантите
13-тата заплата в частния сектор остава в историята
Тръмп пред Politico: Украйна достига точка, в която няма да има демокрация и е време за избори