Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Alibaba надмина очакванията за приходите си благодарение на облачните услуги

Китайската компания вече е третият по големина доставчик на облачни услуги в света след Microsoft и Amazon

Alibaba надмина очакванията за приходите си благодарение на облачните услуги

Снимка: Архив Ройтерс

Китайската компания Alibaba Group Holding надмина очакванията на анализаторите за приходите си през четвъртото тримесечие, подкрепена от ръста на електронната търговия и бизнеса с облачни услуги, съобщава Ройтерс.

Цената на акциите на компанията се повиши с над 2% до 179,79 долара в предборсовата търговия.

Alibaba печели основно от продажби на рекламни и промоционални услуги на трети страни, които публикуват продукти за продажба на два от сайтовете й за електронна търговия – Taobao и Tmall. Бизнесът на компанията процъфтява паралелно с навлизането на интернет и на мобилните телефони в Китай.

Приходите на Alibaba са нараснали с 51% до 93,50 млрд. юана (13,59 млрд. долара) в трите месеца до 31 март, като надминаха очакванията за 91,58 млрд. юана, сочат данни на IBES Refinitiv.

Приходите от бизнеса с облачни услуги на компанията са нараснали със 76% през същия период.

Облачните услуги все още са относително малка част от цялостния бизнес на Alibaba,  като са съставлявали 8% от приходите на компанията през четвъртото тримесечие. Въпреки това тя вече е третият по големина достачвик на облачни услуги в света след Microsoft и Amazon и най-големият в Китай с пазарен дял от над 40%, сочат данни на IDC.

Нетната печалба, която ще бъде разпределена между притежателите на обикновени акции, е нараснала до 25,83 млрд. юана (3,75 млрд. долара) спрямо 7,56 млрд. юана (1,1 млрд. долара) през четвъртото тримесечие.

Още по темата

Въпреки че остава стабилен, растежът на Alibaba се забави рязко в сравнение с няколко години по-рано. Подобна е тенденцията и при местните й конкуренти като JD.com, която миналата седмица обяви най-бавния ръст на приходите си за тримесечие от излизането си на борсата през 2014 г. 

Инвеститорите бяха впечатлени от представянето на новия бизнес на Alibaba. Компанията е отворила и 135 супермаркета в Китай в рамките на подразделението си Hema, става ясно от отчета й.

Продажбите на технологии за анализ на данни на собственици на физически магазини и разширяването на сайтовете за електронна търговия AliExpress са други инициативи, които компанията засилва.

Преходът е управляван от Даниел Джан, който беше определен от президента на Alibaba Джак Ма за негов наследник през септември 2018 г. и ще го замени официално на поста по-късно тази година.

Джан, който е счетоводител по образование, е известен със спокойния си характер и прагматичен подход за разлика от пламенния Ма.

Alibaba съобщи, че очаква приходите й да надхвърлят 500 млрд. юана (72,6 млрд. долара) през идната фискална година до края на март 2020 г. Това би било повишение с 33% спрямо предходната година.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

гледано: 2994   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
САЩ включиха в черния си списък и китайския производител на суперкомпютри Sugon