IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba остава уверена в продажбите в Китай

Въпреки икономическото забавяне компанията вярва, че бизнесът в страната ще остане стабилен

15:19 | 15.01.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Президентът на китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding изрази увереността си в потребителския пазар в страната, въпреки че последните данни показват задълбочаващо се икономическо забавяне, пише Wall Street Journal.

"Това е пазар, който изисква търпение“, коментира президентът на Alibaba Дж. Майкъл Евъс по време на събитие в Ню Йорк. „Но ако се замислите за това къде ще бъде страната в дългосрочен план... Смятам, че бъдещето е много добро, въпреки някои насрещни ветрове“.

Бавните продажби в Китай натежаха над компании като Ford Motor, General Motors и Apple, а анализаторите наблюдават как забавянето ще засегне резултатите на Starbucks и на други играчи.

Данните за продажбите излизат в момент, в който други индикатори за икономиката на страната се понижават. Китай обяви изненадващ 4,4% спад на износа през декември, сочат официални данни.

Alibaba, чиито платформи Taobao и Tmall свързват търговци с китайски потребители, сви прогнозата за годишните си приходи с 4% до 6% през ноември. По думите ѝ това се дължи на нарастващите опасения за икономиката и забавянето на ръста на продажбите на смартфони и на друга потребителска електроника на фона на търговския спор със САЩ.

"Китай се забави“, коментира Евънс. „Като една икономика на стойнсот 13 трлн. долара, ще бъде доста необичайно, ако тя може да продължи да расте със 7 или 8%“. Той очаква растежът да се забави през 2019 г. „заради нормалните причини в страната, но и заради търговското ембарго“.

И все пак през следващите 10 години Китай вероятно ще стане най-голямата икономика в света, коментира Евънс.

"Китай е най-големият потребителски пазар в света и нещата, които искат да купуват, до голяма степен не са произведени в Китай“, допълва той. Alibaba има десетки хиляди марки в своите платформи, включително много от САЩ, които продава директно на китайските потребители. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още