IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba стана четвъртият най-голям акционер в Groupon

Компанията купи 33 млн. акции от онлайн платформата

11:22 | 15.02.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Alibaba Group Holding придоби 33 млн. акции в Groupon, което я превърна в четвъртия най-голям акционер в сайта за онлайн промоции. Groupon загуби 86% от стойността си, откакто стана публична компания преди четири години, пише Bloomberg.

Китайският гигант в електронната търговия е придобил 5,6% от базираната в Чикаго Groupon на 31 декември, сочат документи, подадени към регулатора в петък (12 февруари). Alibaba се е сдобила и с дял в онлайн търговеца Jet.com, компанията за добавена реалност Magic Leap и в конкурента на Uber – Lyft. Придобиванията са част от стратегията на китайската компания да научи повече за американския пазар, докато разширява дейността си в международен план, твърди Жил Лурия, анализатор на Wedbush Securities.

По думите му Alibaba не желае да има собствени операции в чужбина, а за момента предпочита да инвестира в други компании, които да ѝ помогнат да научи повече за пазара и да си проправи път напред.

Говорителят на Alibaba е отказал да коментира веднага новината за придобиването. Говорителят на Groupon Бил Робъртс обяви, че компанията не е била наясно с купуването на дял от Alibaba до подаването на документите в петък.

Придобиването на дела беше обявено часове след като Groupon отбеляза един изключително успешен ден. Акциите ѝ скочиха с 29% до 2,89 долара за брой на борсата в Ню Йорк в петък. Това е най-голямото им поскъпване в рамките на един ден от 4 ноември 2011 г. - денят след нейното първично публично предлагане, когато книжата ѝ достигнаха цена от 20 долара.

В четвъртък Groupon отчете резултатите си за четвъртото фискално тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите, като това до голяма степен се дължи на нейните придобивания в Северна Америка. Компанията обяви, че печалбата ѝ, като се изключат някои разходи, е достигнала 4 цента на акция, докато анализаторите очакваха печалбата и разходите да се изравнят през периода.

Тъй като след IPO-то си Groupon не показва добри резултати по отношение на растежа и печалбата си, компанията смени своя главен изпълнителен директор Ерик Лефкофски през ноември. След като на поста застана Рич Уилямс, той увеличи бюджета за маркетинг в опит да върне успеха на платформата. По думите му всички тези усилия вече показват резултати.

"Ако вършим работата си наистина добре, ще постигнем повече от планираното“, коментира той в интервю. „Истината е, че имаме доста за вършене“.

Въпреки скока в петък цената на акциите на Groupon отбелязва спад от 61% през последните 12 месеца. Уилямс обяви пред Bloomberg, че фокусът на компанията не е свързан с придобивания, нито тя самата да бъде придобита. Фокусът ѝ пада върху „изграждането на добър бизнес“.

Groupon обяви, че коригираната печалба преди данъци, такси, обезценяване и амортизация ще достигне 80 – 130 млн. долара през 2016 г. Анализаторите прогнозираха 105,1 млн. долара. Приходите през последното тримесечие скочиха с 3,8% до 917,2 млн. долара, надминавайки очакванията на анализаторите. Същевременно Groupon продължава да си търси постоянен главен финансов директор и интервюира вътрешни и външни кандидати, твърди Уилямс.

Groupon излезе от 17 пазара и в момента оперира в 28 страни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още