Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Amazon инвестира 2 млрд. долара в технологии за устойчивост

Компанията на Джеф Безос се опитва да премахне въглеродния си отпечатък

Amazon инвестира 2 млрд. долара в технологии за устойчивост

Снимка: Chloe Collyer/Bloomberg

Amazon.com инвестира 2 млрд. долара в „устойчиви и декарбонизиращи технологии“ в опит да премахне въглеродния си отпечатък, пише Bloomberg.

Фондът, който ще бъде управляван от вътрешния екип за устойчивост на компанията, ще бъде подпомогнат от групата за корпоративно развитие на Amazon, като ще подкрепя разработката на технологии, имащи за цел намаляването на вредните емисии, които са обвинявани за глобалното затопляне. Climate Pledge Fund планира да инвестира в редица индустрии – от транспорта до производството и земеделието, обяви Amazon.

Главният изпълнителен директор Джеф Безос е под натиск от страна на служителите и от външни активисти, а през миналата година обяви Climate Pledge, като се ангажира, че компанията му ще изпълни целите на Парижкото споразумение за климата 10 години по-рано.

Още по темата

Същевременно Amazon обяви и по-агресивен план за използването на възобновяема енергия, като съкрати срока за това си с 5 години до 2025 г. Компанията запази първоначалния си ангажимент да стане въглеродно неутрална до 2040 г.

През януари Microsoft, съседът на Amazon в Сиатъл, обяви собствен климатичен фонд за 1 млрд. долара. Компанията ще инвестира в технологии за премахване или намаляване на въглерода от атмосферата. Всичко това е част от усилията на компанията да изтрие общия ефект от дейността на компанията от 1975 г., когато е основана, досега.

Amazon обяви новините заедно с излизането на годишния ѝ доклад за устойчивост – първият, откакто през септември Amazon разкри въглеродния си отпечатък и си постави цели за устойчивост. Говорител на технологичния гигант е отказал да сподели копие от новия доклад преди официалното му публикуване.  

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Epic Games, Spotify и сие създават алианс за натиск върху магазините за приложения