Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Атанас Нейчев: Образованието изостава и губи връзка с креативната индустрия

Все повече хора от творческите среди се колебаят дали имат нужда от магистратури по креативна индустрия, коментира организаторът на конференцията SlavConf

гледано: 911   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа
Все повече назрява идеята да се правят игри от гейминг компаниите, които дори биха могли да влязат в образованието. На практика връзката между креативното образование и пазара на труда е разрушена. Това мнение изрази в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Атанас Нейчев, организатор на конференцията SlavConf.

„Креативното образование е много изостанало от креативната индустрия и това го прави една от основните теми в България в момента“, посочи той.

Конференцията SlavConf., която среща бизнеса с креативните индустрии, сред които журналистика и архитектура, ще се проведе на 29 и 30 октомври, като ще бъде изцяло онлайн.

„Ние се занимаваме предимно с това да събираме на едно място професионалистите от цял свят от креативната индустрия и да обсъждаме какво става сега в нея. Работните възможности и начини да намерим бизнес партньори на хората от креативната индустрия, изкуствата и технологиите, също ще бъдат застъпени“, каза Нейчев.

Още по темата

Организаторът на SlavConf съобщи, че на конференцията ще присъстват стартъпи, „свързани с музиката, с архитектурата“.

„Ще видим академици, ще говорим за тайните на разследващата журналистика, която набира популярност и финансиране. Доналд Макинтайър, известен ирландски разследващ журналист,  ще бъде лектор”, разказа още Атанас Нейчев.

Според него, най-важната дискусия по време на SlavConf. ще бъде темата за образованието. Той подчерта, че тя ще бъде многократно обсъдена и ще се говори за това какво се случи в българското образование.

По думите му все повече хора от творческите среди се колебаят дали имат нужда от магистратури по креативна индустрия.

„Този въпрос има два аспекта: дали да изследваме креативните индустрии като академици или искаш да развиваш бизнес в него. Това са две различни неща, но те могат да се движат паралелно”, коментира Атанас Нейчев.

Той смята, че ако човек иска да се развива в креативната индустрия, то това се случва най-вече на събития.

„На такива мероприятия могат да се създадат запознанства и връзки, каквито са нужни на един творец. Много малко за този специфичен бранш се научава в университета", убеден е експертът. „Всички креативни индустрии имат проблем в момента, защото голяма част от събитията отпаднаха. Трябва да обърнем малко повече внимание на модната индустрия, която се развива, геймингът също се развива с невероятни резултати”, каза още той.

Нейчев увери, че креативната индустрия със сигурност се дигитализира. Той потвърди, че по-големите компании, които ще присъстват на SlavConf., работят по създаването на платформи, за да може хората, които са в сферите на изкуството да печелят добри доходи онлайн.

Как България ще се представи като домакин на международно събитие за творческите индустрии?

Целият разговор можете да чуете във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.
 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Match ще плати 441 млн. долара, за да уреди дело за оценката на Tinder