IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BG Menu вече е част от глобалния бранд Delivery Hero

Турският доставчик Yemeksepeti придоби миноритарен дял в българската компания

11:14 | 18.05.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: архив, Ройтерс

Компанията за доставка на храна BG Menu (работеща под бранда Hello Hungry на външни пазари) вече е част от глобалния бранд на пазара на онлайн и мобилните поръчки Delivery Hero. Това става след успешното приключване на сделката между BG Menu и лидера на пазара в Турция – Yemeksepeti. Турската компания е придобила миноритарен дял в BG Menu, а междувременно беше купена от Delivery Hero в началото на май, съобщиха от BG Menu.

Delivery Hero обяви придобиването на Yemeksepeti, като сделката е на стойност 589 млн. долара. В резултат на трансакцията Delivery Hero е в позицията на доставчик, обработващ 10 млн. поръчки месечно.

Yemeksepeti е създадена преди 15 години и в момента обработва 3 млн. доставки месечно. Компанията реализира 60% ръст на бизнеса на годишна база.

“Това че спечелихме Yemeksepeti като инвеститор и така станахме част от семейството на Delivery Hero е не просто ключов успех за BG Menu, но е и знакова сделка за българския пазар”, обяснява Владимир Давчев, основател на BG Menu. Той допълва, че през през 2014 година BG Menu удвоява броя на доставките в сравнение с 2013 г. За първото тримесечие на 2015 г. пък регистрира над 40% ръст в сравнение със същия период на предходната година. 

По данни на българската компания сериозният потенциал за ръст на пазара на доставки на храна за дома и офиса у нас е пряко свързан с промените в начина на живот и потребителските нагласи в големите градове. В момента 63% от всички поръчки, направени през платформата на BG Menu у нас, са онлайн. Само за няколко месеца заявките през мобилни устройства бележат ръст от 250%.

Изследванията в световен мащаб показват, че бизнесът с доставка на храна за дома и офиса расте постоянно, достигайки обем от 70 млрд. долара. Въпреки че 85% от поръчките все още се правят офлайн, тенденцията за преминаване към онлайн услуга е много категорична. Според прогнозите на международните експерти през 2020 г. повечето от заявките вече ще се правят през интернет. Затова се очаква развитието на онлайн услугата да бъде основен двигател и за развитието на пазара у нас.

Според последните проучвания едва 1% от ресторантите в България предлагат на клиентите си възможност за онлайн пазаруване. Така платформите за поръчка на храна като BG Menu се оказват ключов партньор за заведенията.

Delivery Hero е основана през май 2011 с централен офис в Берлин, като инвестициите в компанията към момента достигат 1 млрд. долара. Компанията оперира на 34 пазара, на 5 континента, с над 1 500 служители. Разполага с мрежа от над 100 000 ресторанта от цял свят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:27 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още