Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Чисто новият европейски технологичен гигант дори няма име

Африканският конгломерат Naspers планира IPO на свой бизнес в Аместердам

Чисто новият европейски технологичен гигант дори няма име

Снимка: Архив Ройтерс

Листнатите в Европа технологични гиганти са толкова малко, че могат лесно да бъдат изпреварени от нов играч, който дори не е решил как да се казва, пише Bloomberg.

Африканският конгломерат Naspers тази седмица разкри, че планира да листне портфолио, което включва редица технологични инвестиции – от услуга за доставка на храна до онлайн платформи за продукти втора употреба. Новата базирана в Амстердам компанията ще притежава и голям дял на стойност 133 млрд. долара в китайския разработчик на игри Tencent Holdings.

За сравнение най-голямата технологична компания в Европа, поне по пазарна капитализация, е германската софтуерна фирма SAP (124 млрд. евро). Следващата в списъка е ASML Holding, холандски производител на чипове с капитализация от 69 млрд. евро.

Въпреки че няма база за директно сравнение, стойността на новото листване на Naspers може да достигне 150 млрд. долара според анализатора на Renaissance Capital Дейвид Фъргюсън.

Компанията, която все още няма официално име и в момента се нарича NewCo, вероятно няма да прилича на никоя друга европейска фирма, до която инвеститорите са имали достъп досега, поне по мащаб.

Един от мотивите за листването в Амстердам беше NewCo да се опита и да коригира сегашния спад на стойността на своите активи. Naspers е оценена на около 1,42 трлн. ранда (100 млрд. долара), което е значително под дела ѝ в Tencent.

NewCo освен това има дял за 1,35 млрд. долара в DeliveryHero. През януари тя пое пълен контрол над руската Avito Bb, придобивайки последните 29% от нея за 1,1 млрд. долара, което даде на компанията оценка от 3,8 млрд. долара. Нейният 28-процентен дял в Mail.Ru Group също е на стойност 1,4 млрд. долара.

Въпреки че ще се листне в Амстердам, сегашната идея на компанията е да инвестира предимно извън Европа, в бързо развиващи се технологични пазари като Индия, Бразилия и Русия.

„В европейския контекст не съществува подобна група“, коментира говорителката ѝ Шамила Летсоало.

Продуктите на новата компания се ползват редовно от една пета от световното население, посочва Naspers в презентацията си за инвеститорите. Базираната в Кейптаун Naspers е осмият по големина потребителски интернет бизнес в света, нареждайки се след добре познати имена като Amazon, Alphabet и Facebook.

Очаква се скоро да бъде обявено името на новата технологична компания, а листването ще се случи през втората половина на 2019 г.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
САЩ включиха в черния си списък и китайския производител на суперкомпютри Sugon