IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Д. Бошнакова: И при бранда важно е не количеството, а качеството

По-трудно е да управляваш аудиторията, отколкото просто да я създадеш, заяви преподавателят по PR на форума Webit 2012

15:39 | 14.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Д. Бошнакова: И при бранда важно е не количеството, а качеството

Преди време властваше мнението, че събитията се организират, за да научат поканените нещо. Днес обаче хората от маркетинг бранша осъзнаха, че всички ходят на събития, за да се запознаят с хора, за да станат приятели и евентуално бизнес партньори. Така е и в онлайн сферата, смята доц. д-р Десислава Бошнакова, преподавател по PR в департамент “Масови комуникации” на НБУ и основател и управител на ROI Communication. 

„Днес продължаваме да мерим бройката хора, например в дадена фен страница във Facebook, но не и какво правят те там“, каза тя при анализа си на управлението на общността от потребители на компаниите в рамките на Webit 2012. И цитира любимия си оратор от TED Кен Робинсън, според който почти винаги появата на нови технологии не води веднага до промяна на потребителските навици.

И наистина, казва Бошнакова, първите български телевизионни реклами не приличаха на истинските – те бяха като снимка, придружена от глас зад кадър. А първите версии на сайтовете бяха като брошура в дигитално облекло. Така се оказа, че новите технологии се ползваха за стари потребителски навици.

Оказва се, че това не се е променило и досега - повечето хора дори не помнят, че са харесали дадена страница във Facebook. Каква полза има от тях тогава брандът, пита риторично Бошнакова.

„Така че количеството не е толкова важно, колкото качеството. Много по-важно от гледна точка на новите канали за комуникация е и кои точно са тези фенове, важно е да разберем защо хората идват на нашата страница и споделят с нас“, добави PR експертът.

И завърши лекцията си със съвет: „След като сте създали микрообщността, грижете се за нея, не се опитвайте само да ѝ продавате. Хората все повече притежават права върху вашата марка. С това, че те декларират съпричастност за вашата марка, те могат да влияят повече, отколкото вие“. 

Investor.bg e медиен партньор на Webit. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:31 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още