Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Директното листване оцени Wise на 11 млрд. долара

Финтех компанията дебютира на Лондонската фондова борса

Директното листване оцени Wise на 11 млрд. долара

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Акциите на Wise дебютираха на борсата при цена от 800 пенса днес, което даде на финтех компанията пазарна капитализация от 7,95 млрд. паунда (11 млрд. долара). Сумата е значително по-голяма от очакванията по-рано тази година, предава Ройтерс.

През април източници споделиха пред информационната агенция, че компанията се цели в капитализация от 6-7 млрд. долара, а скорошни статии също цитираха подобни нива.

Този силен резултат отбелязва рекордна година за листванията в Лондон и може да проправи пътя за още няколко други бързо растящи британски фирми във финтех сектора, коментират инвеститори, предприемачи и експери.

„Може да станем свидетели как оценката достига 9 млрд. паунда в рамките на деня“, твърди Джон Улфит, директор на Atlantic Capital в Лондон. „Бичи настроени сме за фирмата и за дългосрочните перспективи след днешния ден“, допълва той.

Откриващата цена на първото в историята директно листване в Лондон е в съответствие с аукционния процес през предходните часове, който показваше цена в диапазона 750-820 пенса.

Още по темата

Компанията за трансгранични разплащания, която е и един от най-известните британски финтех еднорози, миналия месец започна директното си листване на Лондонската фондова борса, което ѝ позволява листване без публично предлагане на акции.

„Wise има ясно предимство пред конкуренти като Western Union и Moneygram, защото произходът ѝ е 100% дигитален и не е необходимо да поддържа мрежа от физически локации, за да изплаща пари в брой“, коментира анализаторът от Third Bridge Дан Томас.

Няколко технологични компании, включително Deliveroo, Trustpilot и Moonpig, вече се листнаха в Лондон тази година и помогнаха първичните публични предлагания да достигнат рекорден връх.

„Определено е полезно да има добре познати марки с успешни истории на вътрешните пазари. Досега те бяха малко, но колкото повече излизат на пазара, толкова по-добре“, твърди Даниел Тургъл, партньор в компанията за сливания и придобивания White & Case.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
1
 
4
Minka до: sultan
преди 2 месеца
Аз съм клиент на Wise от поне 5 години насам, никакви оплаквания, перфектно обслужване, ниски такси и бързи преводи.
0
 
2
 
3
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Отлична финтех компания с реални валутни курсови и повече от прилични транзакционни такси, за разлика от кожодерския PayPal. Успех на включилите се в ИПО - то.
0
 
2
 
2
Minka до: Грую Груев
преди 2 месеца
И аз така!
3
 
0
 
1
преди 2 месеца
идеалка, имам :)

Още от Новини
Борис Джонсън към Джеф Безос: Amazon трябва да плати съответните данъци