IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

DoorDash придоби стартъпа за приготвяне на храна Chowbotics

Бизнесът с поръчки на храна за вкъщи е в своя пик заради пандемията

12:38 | 09.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

DoorDash заяви, че придобива стартъпа за роботика Chowbotics, с което показва все по-големия си интерес към автоматизирането на процеса по правене на храна в момент, в който поръчките достигнаха исторически връх, пише Wall Street Journal.

Компаниите не са разкрили условията на сделката. Chowbotics беше оценена на 46 млн. долара през 2018 г., когато последно набра капитал, сочат данни на PitchBook.

Наред с други неща, технологията на Chowbotics може да прави салати и да подрежда купи, а DoorDash проучва как да я ползва в ресторантите, твърди източник, запознат с въпроса. Идеите включват използване на технологията, така че да помага на ресторантите да разширят менюто си – като например да се даде възможност на пицария да предлага салати – или да позволи на салатен бар да използва нови локации, като киоски на летищата, без да е нужна повече работна ръка.

„Работим върху решения, които да помогнат на търговците да растат във все по-предизвикателната и променящата се среда, а с Chowbotics се надяваме да подобрим това ниво на подкрепа“, посочва DoorDash в публикацията в блога си, с която обяви сделката. Компанията твърди, че Chowbotics вече е инсталирала свои роботи за приготвяне на храна на стотици места, включително в университети, болници и хранителни магазини.

Въпреки че автоматизирането на правене на храна може да спести време и разходи на ресторантите, не е ясно доколко потенциалните посетители ще са податливи на тези технологии.

Uber Technologies инвестира в изграждането на безпилотни дронове за своя бизнес Uber Eats, но спря развитието на тези свои амбиции предвид голямото преструктуриране миналата година.

Доставките на храни нараснаха с огромен темп по време на коронавирусната пандемия. През декември главният изпълнителен директор на DoorDash Тони Су заяви в интервю, че компанията е станала по-ефективна в оперативен план по време на здравната криза, а това е довело до по-бързи доставки. Базираната в Сан Франциско компания контролираше почти половината от американския пазар на доставки на храна към средата на октомври, което означава, че е записала ръст с една трета спрямо година по-рано. Тя се радва на по-силни позиции спрямо Uber Eats, Grubhub и други конкуренти.

По време на блокадите компаниите за доставка на храна разшириха предложенията си. Миналата седмица Uber придоби фирмата за доставки на алкохолни напитки Drizly за 1,1 млрд. долара. Както Uber, така и DoorDash се насочиха към доставките на хранителни стоки през миналата година.

Същевременно здравната криза наказа губещата пари индустрия да се консолидира. Grubhub обяви, че се слива с британската Just Eat Takeaway миналата година, a Uber придоби Postmates.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още