Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Epic Games, Spotify и сие създават алианс за натиск върху магазините за приложения

Apple и Google вече са обект на сериозни критики за политиките си по отношение на тези магазини

Epic Games, Spotify и сие създават алианс за натиск върху магазините за приложения

Снимка: Andrew Harrer/Bloomberg

Компании, включително разработчикът на играта „Fortnite” Epic Games, Spotify Technology и собственикът на Tinder – Match Group, са създали алианс, за да окажат натиск върху Apple и други оператори на магазини за приложения да направят промени в правилата на въпросните платформи, пише Wall Street Journal.

Коалицията за справедливост на приложенията, неправителствена организация, регистрирана във Вашингтон, направи публичния си дебют в четвъртък, като заяви, че повечето магазини за приложения събират прекалено големи комисионни от разработчиците на софтуер при дигитални покупки от потребителите, давайки несправедливо предимство на собствените си продукти и услуги. Коалицията планира да настоява за законови и регулаторни промени в начина, по който компаниите управляват магазините за приложения.

Говорителка на коалицията заяви, че групата е сформирана през август в резултат на разговори между разработчици за опита им с магазините за приложения и споделеното желание за промяна. По думите ѝ групата не е създадена в отговор на решението на Epic Games от миналия месец да съди Apple и Google за премахването на „Fortnite” от техните магазини за приложения.

Още по темата

„Платформите, които управляват тези магазини за приложения, не трябва да злоупотребяват с контрола, който имат, и трябва да се придържат към надзора, за да гарантират, че поведението им насърчава конкурентен пазар и предоставя на потребителите справедлив избор“, посочва в изявление самофинансиращата се група. Сред основателите ѝ попадат Proton Technologies, News Media Europe и Basecamp.

Магазините за приложения се развиха дотам, че се превърнаха в портал за това как потребителите могат да имат достъп до всичко – от развлечения до образование, и сега са отговорни за милиарди долари икономическа активност годишно. Тези магазини за приложения също така са растящ източник на приходи за компании, включително Apple и Google, тъй като те прибират дял от продажбите на платените приложения, дигиталните абонаменти и покупките в приложенията.

Нарасналото значение на магазините за приложения създаде и по-голям контрол върху начина им на работа. Apple наскоро се сблъска с критики от редица големи компании, включително от няколко от основателите на коалицията и други като Microsoft и Facebook. Освен това Apple е разследвана от Конгреса на САЩ, от Министерството на правосъдието, Европейския съюз и Федералната търговска комисия по антитръстови въпроси.

Компанията се защитава, като твърди, че комисионната, която прибира, е в съответствие с таксуването от другите магазини за приложения, както и че предлага услуги, включително опазване на личните данни на потребителите.

Битката за правилата в магазините за приложения в момента се води в Калифорнийския федерален съд. Epic Games съди Apple, както и Google, след като технологичните гиганти премахнаха „Fortnite” от магазините си за приложения. „Fortnite” е една от най-популярните видео игри в света, с над 350 млн. регистрирани потребители. Компаниите остраниха играта, защото Epic направи система за неоторизирани плащания в играта, която ги лишава от 30-процентната им комисионна при покупки.

По-рано този месец Apple също реши да съди Epic, призовавайки федерален съдия да присъди наказателни щети и да ограничи разработчика да продължи да ползва това, което Apple определя като нелоялни бизнес практики. Съдебното заседание е насрочено за 28 септември.

Новата коалиция твърди, че иска на разработчиците на приложения да им е позволено да ползват системи за разплащания и други спомагателни услуги по свой избор, наред с други изисквания.

„Основните свободи на разработчиците са атакувани“, коментира Тим Суини, главен изпълнителен директор и основател на Epic. „Ние сме застъпник на всяка компания, която е готова да си върне правата и да оспори антиконкурентното поведение, което съществува в магазините за приложения", посочи той.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

0
 
0
 
5
mrynmryn до: zelka007
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Тенцент са и един от най-големите спонсори на сайтове като реддит, всячески се мъчат да оправят имиджа си и да контролират хранилката срещу тях, щото в тия среди хейта е голям.
0
 
1
 
4
zelka007 до: mrynmryn
преди 4 седмици
уха ... е сега се зачетох . те имат около 20 дъщерни дружества и се занимават с какво ли не , освен игри . към юни 2020 ги оценяват на $17млрд. ... освен Tencent (китайците) са си вързали гащите и с още един куп други от по-големите в развлекателния бизнес ... :)))
0
 
2
 
3
mrynmryn до: zelka007
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Всички големи игри, плащат лиценз за енджина им, нормално да правят доста пари. Той е безплатен, но докато приходите ти не минават 1м$. Което помага доста когато се ползва с учебни цели или от малки компании. След това те таксуваха по 5% от приходите. За сравнение Unity, където 3д игри става в пъти по-трудно, е безплатен до 100к$.

За съжаление Епик се продадоха на китайците преди 10-тина години някъде и там вече нещата станаха по-комерсиални (и повече пари съответно) и затриха игра като Ънреал, която имаше над 20г. история.
1
 
1
 
2
Solar Power до: zelka007
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Гласят ipo
1
 
1
 
1
преди 4 седмици
epic games ... кво мрънкат $4,2млрд. оборот за 2019 , $730млн. печалба преди данъци и амортизации ... голем % плащали комисион ... :)))

Още от Новини
Почина президентът на Samsung