IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕС и Великобритания разследват рекламно споразумение между Facebook и Google

Властите се опасяват, че то може да ощетява конкуренцията

14:00 | 11.03.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Angel Garcia/Bloomberg</em></p>

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Антимонополните регулатори на Европейския съюз и Великобритания са започнали паралелни разследвания срещу Facebook и подразделението Google на Alphabet във връзка със сделка за онлайн реклама, за да проверят дали тя не нарушава правилата за конкуренцията на блока, предава Ройтерс.

Европейската комисия (ЕК) заяви, че разследването ще се фокусира върху споразумението от 2018 г. между Facebook и Google, наречено Jedi Blue, което може да ограничава конкуренцията и да потиска други технологични играчи.

„Съгласно т.нар. споразумение Jedi Blue между Google и Meta конкурентна технология на Open Bidding на Google може да е била таргетирана с цел да бъде отслабена и изключена от пазара на показване на реклами в медийни уебсайтове и приложения“, заяви еврокомисарят по антимонополните въпроси Маргрете Вестагер.

Британските антитръстови власти също разследват сделката. Европейският регулатор по конкуренцията заяви, че възнамерява да си сътрудничи със своите колеги от Великобритания.

Google и Facebook, която сега носи името Meta, не са отговорили веднага на отправеното им запитването за коментар по случая.

Анонимен антимонополен иск, заведен от Тексас и 15 други американски щата срещу Google, гласи, че главните изпълнителни директори и на двете компании са били наясно, че споразумението ще нанесе щети на част от пазара на онлайн реклама. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още