IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook очевидно си пада по Whatsapp

Социалната мрежа може да придобие услугата за съобщения за мобилни телефони, пише TechCrunch

10:02 | 04.12.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Facebook очевидно си пада по Whatsapp

Най-голямата социална мрежа в света Facebook се е запалила по услугата за съобщения за мобилни телефони WhatsApp. Обикновено добре информираният блог TechCrunch съобщи, че SMS услугата би могла да бъде продадена на Facebook. Блогът се позовава на информация на свързани с преговорите кръгове. За състоянието на преговорите обаче TechCrunch няма информация.

По този начин Facebook би могъл да компенсира слабостта си в областта на мобилните услуги. Социалната мрежа почти не генерира рекламни приходи чрез своите мобилни сайтове. При това услугата се използва все по-често в движение, с помощта на смартфон или таблет. Въпреки това обаче по-малките дисплеи ограничават рекламното пространство. Facebook също така твърде късно се сдоби със свои собствени приложения за услугата си. С внедряването на приложението в новата операционна система на Apple IOS 6 услугата би могла да получи истински тласък, пише Financial Times.

WhatsApp е безплатна услуга за съобщения, която работи чрез приложението си за мобилни платформи IOS, Android и Windows Mobile 7.5. За текущата версия на Windows Phone 8 WhatsApp все още не е налична. Чрез услугата за съобщения могат да бъдат пращани неограничен брой съобщения, снимки и видео информация. В App Store на Apple програмата струва 89 цента, в Play Store за Android тя е на разположение безплатно. Въпреки това след дванадесет месеца се заплаща такса в размер на 1 долара на година. WhatsApp е най-добре продаваната апликация за iPhone в около сто страни. Компанията прави пари от продажбата на приложението и генерира положителен паричен поток.

Услугата използва интернет връзката на мобилния телефон. По този начин за потребителя, с изключение на плана за данни, няма да възникват допълнителни разходи. Така WhatsApp се превръща в популярна алтернатива на кратките SMS съобщения. Потребителите изпращат чрез WhatsApp два милиарда текстови съобщения на ден.

Пазарният изследовател Ovum изчислява, че такива услуги са стрували на мобилните оператори пропуснати ползи в размер на 13,9 млрд. долара от SMS приходи. Особено засегнати са компании, базирани в Европа, където много клиенти на мобилни телефони плащат за всеки SMS. В САЩ често има месечни фиксирани ставки за кратките съобщения. Така WhatsApp е непопулярен сред безжични доставчици на услуги, които се опитват да развият Joyn - наследник на услугата за кратки съобщения, с който към текста може да се изпращат снимки и видеоклипове.

Едно евентуално придобиване ще направи от една страна по-атрактивно ползването на мобилната социална мрежа, защото така потребителите ще могат да комуникират един с друг по-бързо. В допълнение платеното ползване ще намали зависимостта от рекламния пазар, спекулира TechCrunch.

Основателите Ян Коум и Брайън Екшън изрично се отказват да пускат реклама в своите услуги, тъй като това щяло да попречи на продукта. Без реклама освен това стартъпът можел да гарантира неприкосновеността на личния живот на своите потребители. WhatsApp не събира потребителски данни, като единствените данни, които се събират, са телефонните номера, с които потребителите да се свързват със своите приятели. Това може да се промени, ако Facebook придобие компанията.

Въпреки многото уверения по темата за сигурността WhatsApp многократно попада в полезрението на защитниците на лична информация, потребителски съветници и хакери. Така например германската неправителствена организация Stiftung Warentest критикува услугата през май за това, че праща целия адрес на потребителя на услугата некриптиран на сървър в САЩ. И въпреки че 61 процента от всички собствениците на смартфони се притесняват за сигурността на своите данни, както показва проучване, поръчано от Федералното министерство за защита на потребителите, популярността на приложението не спада. Така например в Германия през октомври 2012 г. почти 53% от потребителите на смартфони използват WhatsApp Messenger, който по този начин е изпреварен по брой ползватели само от приложението на Facebook - с 68,5% от всички собственици на смартфони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:13 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още