Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Георги Петров: SMS-ите не са старомоден начин за комуникация с клиентите

Телекомуникационната услуга за кратки съобщения е предпочитана от търговците заради сигурността, посочи съоснователят на SMSBump

Георги Петров: SMS-ите не са старомоден начин за комуникация с клиентите

Снимка: Pixabay

SMS-ите не са старомоден начин на комуникация. Като технология, наистина е стара, но е по-нова от имейл комуникацията, която ежедневно използваме. SMS-ът претърпява Ренесанс в момента, предимно в западните държави и в САЩ. Това коментира Георги Петров, съосновател на SMSBump в Bloomberg TV Bulgaria Интервю.

SMSBump e идея, която се развива от 2015 г. върху базов продукт и от 2017 г., когато смартфоните и интернет масово навлязоха в мобилния свят. „Тогава  установихме, че SMS-ът е много личен канал за комуникация за бизнеса с клиентите, казва Петров.

Още по темата

Примерът, който той даде, е с iMessage на Apple, функция, която е много близо като концепция до SMS-а. Представлява предварително инсталирано приложение, което естествено допълва телекомуникационната услуга за кратки съобщения.

СМС комуникацията е подходяща за бизнеси, които предимно са стартирали като онлайн търговци и искат да поддържат връзката си с клиента.

“Обикновено посланието е “Join the textclub”, за нашите търговци, които са базирани в САЩ, и присъединявайки се към този клуб те получават определен тип специално третиране. Но от друга страна, ако имате бизнес, може да имате бърза и директна комуникация с клиентите“, поясни експертът.

Петров посочи, че клиентите на SMSBump са базирани в САЩ и Канада и представляват 95% от бизнеса.

Фирмата е отхвърлила 15 предложения от инвеститори, също така има и три отказани предложения за придобиване, като сега са част от бизнес еднорога Yotpo.

Причината за това е, че ръководството е искало да развива бизнес, където центърът на решенията на добавената стойност да е в България. Повечето предложения, които са получавали са били атрактивни, но с определен вид местене на добавената стойност, като в повечето случаи е ставало въпрос за САЩ - решение, което не им е допадало.

В началото във фирмата са започнали трима души, в момента са 70, амбицията са да достигнат 250 човека.

По думите на съоснователя на SMSBump, тяхната система е подходяща за фирми като Shopify, платформа за електронна търговия в САЩ, където имат най-голям пазарен дял. 

Според него COVID пандемията е повлияла компанията да постигне най-голям растеж и да бъде толкова търсена.

В стратегията на SMS маркетинга има сегментация на клиентите и голямата добавена стойност, която платформата предлага, е разделението на клиентите по групи, събития и специфики на времето за развитието на съответния клиент.

“Считаме се повече като маркетинг компания, отколкото SMS компания, защото, когато бъде свалена самата ни апликация, тя предлага какво може да даде на потребителя и той  потвърждава това, което му харесва. Това  става по законосъобразен начин, спрямо законите в САЩ или Канада”, потвърди Георги Петров.

Той информира, че малките и средните бизнеси и стартъпите, проявяват интерес към самата платформа, защото фирмата предлага инструменти за събирате на последователи.

“SMS-ът е доста директен и личен канал и има голяма обвързаност с получателите за разлика от другите канали на комуникация”, убеден е съоснователят на SMSBump.

В дългосрочен план SMSBump искат да отворят офис в България и екипът им да достигне 200 души. По думите на Петров, от гледна точка на приходи в Yotpo, те са в топ 2 в предлагането на продукти.

Кои са подходящите платформи и стратегии при SMS комуникацията? Какви са перспективите за развитие на SMSBump? Защо SMSBump ще участва на 9 септември в „Тук-Там Кошер“, мултидисциплинарно събитие, което събира хора и идеи от цял свят и дава достъп до най-интересните бизнеси и личности и най-актуалната информация за България на глобалната общност?

Вижте повече за SMS-ите като печеливша бизнес стратегия във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на рубриката Bloomberg TV Bulgaria Интервю гледайте тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
0
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Щом се набиха обратно в БГ, значи е бита карта. А че участва в Тук-Там значи просто опит да докопат грантове за "иновации".

Още от Новини
Офисите на Google отново се пълнят с хора