Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Глобалните разходи за реклама ще се увеличат с 4,1% през 2018 г.

Консултантската агенция Zenith намали прогнозите си за разходите на сектора както за тази, така и за следващата година

Глобалните разходи за реклама ще се увеличат с 4,1% през 2018 г.

Снимка: pixabay.com

Водещата консултантска компания Zenith понижи прогнозата си за глобалния ръст на разходите за реклама през 2018 г. до 4,1%, като се очаква те да достигнат 578 млрд. долара до края на годината. Компанията намали леко и оценките си за Северна Америка, Западна Европа и Азиатско-тихоокеанския регион, съобщава Ройтерс.

Zenith, която е собственост на френската Publicis, обяви прогноза за ръст за 2018 г. от 4,2% през септември. Компанията очакваше и растеж от 4% през 2017 г. спрямо 4,8% през 2016 г.

Очакваме разходите за реклама да се увеличават по-бавно от глобалната икономика като цяло до 2020 г.“, казват от Zenith.

Още по темата

Растеж от 4,1% все пак ще бъде добра новина за глобалните рекламни гиганти като WPP, които понижиха очакванията си за продажби за трети път тази година през октомври. Корекцията се дължи на слаби разходи от страна на клиентите и технологични сътресения, което ще доведе до най-слабия растеж за сектора от финансовата криза насам.

Тази малко по-негативна прогноза на най-голямата рекламна компания в света следва подобни перспективи от колегите ѝ Publicis и Interpublic.

Zenith заяви, че растежът на разходите за реклама в Северна Америка се дължи на процъфтяващата икономика на Канада и задминава увеличението в Западна и Централна Европа.

Разходите за реклама се очакват да се повишат с 3,4% в Северна Америка през 2018 г. спрямо прогнозиран ръст от 3,6% за 2017 г.

Zenith намали перспективите си и за Западна и Централна Европа до увеличение от 1,7% и 3,9% за тази и следващата година, като регионът е засегнат от забавяне във Великобритания.

Политическата и икономическа несигурност около Brexit е допринесла за острото забавяне на британските разходи за реклама. Zenith очаква ръст на разходите само от 0,7% за тази година спрямо 9,6% през 2016 г.

Според агенцията САЩ – най-голямата икономика в света, ще допринесе най-много с рекламни разходи на глобалния пазар за 72 млрд. долара между 2017 и 2020 г., а Китай ще бъде на второ място.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Toshiba отчете първата си оперативна загуба от четири години насам