Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Google намалява комисионата, която прибира при покупки от неин магазин

Намалението се отнася до продажбите в Google Cloud Platform

Google намалява комисионата, която прибира при покупки от неин магазин

Снимка: Victor J. Blue/Bloomberg

Google намалява размера на приходите, които запазва, когато клиентите купуват софтуер от други доставчици в нейния облачен магазин. Това се случва в момент, в който най-големите технологични компании се сблъскват с все по-голям натиск да намалят таксите, които прибират, предава CNBC.

Google Cloud Platform намалява дела от 20% на 3%, твърди източник, запознат с въпроса, който е пожелал да остане анонимен, защото няма право да коментира вътрешните политики на компанията.

Още по темата

Това е поредното усилие на облачния бизнес да стане по-конкурентоспособен, откакто Томас Куриан стана негов главен изпълнителен директор през 2019 г., след като беше работил в Oracle. Google, която се конкурира с Amazon Web Services и Microsoft Azure на пазара на облачна инфраструктура, се опитва да привлече независими софтуерни разработчици, така че те да продават продуктите си в облака ѝ.

„Нашата цел е да предоставим на партньорите ни най-добрата платформа и най-конкурентните стимули в индустрията“, коментира говорител на Google в имейл. „Можем да потвърдим, че промяната в нашата структура на таксите на Marketplace е в процес на разработка и скоро ще имаме какво да споделим за това“.

През последните месеци големите технологични компании намаляват размера на средствата, които прибират през своите платформи, независимо дали става въпрос за покупките на потребителски приложения или за бизнес продукти. Част от натиска е свързан с конкуренцията, докато регулаторните и правните притеснения също се увеличават.

През юли Google намали дела, който прибира от покупките в своя Play Store, където потребителите купуват мобилни приложение. Така от 30% той стана 15% за първите 1 млн. долара приходи, които разработчик може да генерира всяка година.

Освен това тази година Apple предложи намаление за разработчиците, които имат годишни приходи от продажби под 1 млн. долара. Като част от дело, заведено от Epic Games, съдия от Калифорния реши, че Apple вече няма да има право да забранява на разработчиците да предлагат линкове или други опции за комуникация, които насочват потребителите извън възможностите за плащания на Apple.

Междувременно през август Microsoft намали дела от продажбите, който прибира за покупката на игри в нейния магазин за приложения за Windows, от 30% на 12%.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Grab проправя важен път в листването си на Nasdaq