Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Google опитва да измести Amazon - засега без успех

Компанията се опитва да се позиционира като по-евтина и по-малко рестриктивна опция за малките търговци

Google опитва да измести Amazon - засега без успех

Снимка: Архив Ройтерс

Отдавна Google се опитва да измести Amazon и да се превърне в търговския хъб на интернет. Засега тези действия са без успех, пише в анализ The New York Times. Години наред търсачката копираше политиката на електронния търговец, но не постигна нищо особено.

Сега Google има друга тактика - да бъде обратното на Amazon. Компанията се опитва да се наложи като по-евтина и по-малко рестриктивна опция за търговците и не планира да разработи своя собствена серия на продуктите, както прави Amazon.

Още по темата

През 2020 година Google премахна такси за търговците и им позволи безплатно да включат своите продукти в резултатите от търсенията. Опита се и да направи по-лесна за използване платформата си за малки магазини, партнирайки си с Shopify, обединяваща 1,7 млн. търговци, които продават директно на потребителите.

Но както много други опити на Google да се конкурира с Amazon, и този не е много удовлетворителен.

През годините търсачката опита доста схеми - доставки в същия ден, но се отказа от това начинание заради големите разходи, или алианси с големи търговци, които се проваляха заради липсата на продажби.

Google създаде и свой собствен електронен магазин, за да може да продаде на потребителите по-лесно стоките, които те търсят чрез сайта, но досега компанията не може да пречупи навиците на потребителите на електронния магазин.

През 2020 година през сайта на Amazon са били изтъргувани стоки за 295 млрд. долара. За сравнение през Google преминаха "едва" 1 млрд. долара.

Amazon е част от живота на много американци - отправна точка за много купувачи и важно място за търговците. Но пандемията от коронавируса принуди много магазини да заработят онлайн и това създава нови възможности за Google, привличайки търговци, за които не е толкова лесно да изградят бизнеса си през платформата на електронния търговец.

Кристина Станг е пример за това. През миналата пролет тя отвори магазин за продажба на кънки в Сан Диего. Заради пандемията търговията мина онлайн, а Кристина се включи в платформата Shopify. Малкото магазинче има голям успех, след като клипове с кънки станаха популярни в TikTok по време на пандемията.

Кристина Станг включи акаунта си в Shopify към платформата за търговия на дребно на Google и започна да купува реклами. С бюджет от 1,8 хил. долара, благодарение на алгоритмите на търсачката, нейните реклами са били видени 3,6 млн. пъти и са довели до продажби на стойност 247 хил. долара.

Кристина е обмисляла да продава своите продукти в Amazon, но се притеснява, че таксите ще "изядат" все още нестабилните ѝ печалби. Освен това тя иска потребителите да влязат на сайта на нейния магазин, а не на Amazon, пише още The New York Times.

Продавачите често се оплакват от таксите, които налага Amazon. В някои случаи говорим за такси в размер на 1/4 от приходите от продажби и в тях не са включени разходи за реклама. Търговците нямат пряк контакт със своите клиенти и така трудно реализират бъдещи връзки.

През 2020 година Google увеличава с 80% броя на търговците, които използват неговата платформа, основно малки или средни по големина бизнеси, а вече регистрираните увеличават асортимента на продуктите си.

Надеждите на много хора в бизнеса са, че доминацията на Amazon е под заплаха. "Никой не желае да живее в свят, в който има само едно място, където да си купиш нещо, а търговците не искат да бъдат зависими от пазачите на входа", коментира Харли Финкълщайн, президент на Shopify.

През платформата на Shopify преминава около 9% от онлайн търговията в САЩ. За сравнение делът на Amazon достига 37 на сто.

Въпреки някои позитивни промени, не е ясно кога, а и дали изобщо, Google ще може да бъде забележима конкуренция за Amazon. Защото освен историята на магазина за кънки на Кристина, има и друг опит - на производителя на тестове за алкохол BACtrack. През последните две години компанията е удвоила разходите си за реклама в Amazon, защото там са потребителите ѝ.

Според ръководителите на BACtrack все повече хора прескачат Google в търсене на продукт и директно се насочват към Amazon. И това вероятно  скоро няма да се промени.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Япония също се включва в спасяването на индустрията на полупроводниците